سعیدرضا شاه محمدی روز چهارشنبه در حاشیه نشست کمیته طرح مهارت آموزی در استانداری مرکزی به گفت و گو با ایرنا افزود: مهارت آموزان در قالب این طرح تا یک سال در محیط واقعی کار کسب تجربه عملی می کنند.
وی اظهار داشت: افراد آموزش دیده در کارگاه های کسب و کار علاوه بر تقویت مهارت پس از یک سال می توانند کارت مهارت از آموزش فنی و حرفه ای دریافت کنند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان مرکزی گفت: سال گذشته به علت مشکلات آئین نامه ای و قوانین اجرایی از هزار و 150 تعهد مهارت آموزی در استان 124 مورد آن محقق شد.
شاه محمدی افزود: هفته آینده اطلاع رسانی درباره چگونگی اجرای این طرح انجام می شود تا متقاضیان واجد شرایط بتوانند از فضای کسب و کار استان به منظور اشتغال مولد و پایدار استفاده کنند.
وی، هدف از اجرای این طرح را آشنایی با محیط کسب و کار، حفظ و پایداری مشاغل سنتی و بومی، کمک به بنگاه های فعال به منظور شناسایی و جذب نیروهای مستعد و استفاده از ظرفیت و توان آموزشی بنگاه های اقتصادی عنوان کرد.
وی توضیح داد: در قالب این طرح متقاضی کار در کنار استاد کار و مربی و در فضای کارگاهی مهارت آموزی می کندو توان عملی و خودباوری لازم را برای ورود به عرصه اشتغال و کارآفرینی به دست می آورد.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان مرکزی گفت: حفظ و پایداری مشاغل سنتی و بومی به ویژه در حوزه صنایع دستی، کمک به بنگاه‌های فعال به منظور شناسایی و جذب نیروی کار مستعد و توانمند، کاهش هزینه‌های جذب و به کارگیری نیرو‌های فاقد مهارت با استفاده از ظرفیت و توان آموزشی بنگاه‌های اقتصادی از دیگر مزایای این طرح است.
اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی با بیش از 170 آموزشگاه آزاد و 21 مرکز دولتی کار آموزش مهارت های مختلف را در این استان برعهده دارد.
استان مرکزی یکی از قطب های مهم کشور در حوزه صنعت و خدمات در قلب کشور است.
6991/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.