به گزارش خبرنگار ایرنا، یونس رنجکش روز سه شنبه در بازدید از مرکز آموزش فنی و حرفه ای آستارا افزود: نوآوری، خلاقیت، بهره مندی از دانش روز و ایجاد فضاهای جذاب برای مهارت آموزی امر بسیار مهم در راستای ایجاد فرصت های جدید برای کسب و کار است.
وی اضافه کرد: دلایل نبود رغبت در افراد جویای کار برای فراگیری مهارت های فنی و حرفه ای باید بررسی شود و بستر لازم برای معرفی جایگاه و رشته های آموزشی فراهم شود.
وی اظهار کرد: امکانات موجود در مرکز یاد شده در کنار ارائه تسهیلات کم بهره کارآفرینی دولت می تواند زمینه اشتغال جوانان جویای کار را فراهم کند و این موضوع باید توسط مسئولان مرکز فنی و حرفه ای جدی گرفته شود.
فرماندار آستارا خاطرنشان کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی آستارا و هم مرز بودن این شهرستان با کشور جمهوری آذربایجان، امکان ارائه آموزش های مهارتی به کارآموزان خارجی در مرکز فنی و حرفه ای وجود دارد.
رنجکش ادامه داد: کارکنان این مرکز باید زمینه جذب بیشتر کارآموزان داخلی و خارجی را با انجام امور تبلیغی و با هدف پویایی چرخه اشتغال فراهم کنند.
مرکز آموزش فنی و حرفه ای آستارا از سال 76 فعالیت خود را آغاز کرد و اکنون 340 نفر در رشته های تعمیر لوازم خانگی، برق، تراشکاری، مکانیک، تاسیسات، صنعت ساختمان، صنایع، بازرگانی و کارآفرینی در این مرکز آموزش می بینند.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه شمال غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.
7105 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.