آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی عصر روز دوشنبه در شورای اداری استان مرکزی در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی و هنری بیت تاریخی امام خمینی(ره) در خمین افزود: امام خمینی(ره) نسبت به دنیا تعلق خاطر نداشت، ساده زیست و قانع بود و از تشریفات و تجملات پرهیز کرد و از مال دنیا چیزی را ذخیره نکرد.
وی ادامه داد: بنیانگذار انقلاب اسلامی نظامی را پایه گذاری کرد که در آن حاکم، خویش را برتر از مردم نمی داند و خود را خدمتگذار مردم بداند.
امام جمعه اراک گفت: امام راحل از امکانات دنیا هیچ چیزی برای خود نخواست و هنگام رحلت تنها سرمایه وی کتاب هایش بود و همه مسئولان بایستی همانگونه که امام خمینی(ره) از نیازمندان و مستضعفان حمایت می کرد خود را خدمتگزار مردم و حامی نیازمندان بدانند و از تشریفات ، زرق و برقها و تجملات اجتناب کنند.
نمانیده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: انقلاب اسلامی بزرگترین حادثه در قرن بیستم و امام راحل اراده و مشیت الهی بر این امت بود و سرفصل جدیدی را در تاریخ ایران گشود و از اسلام صیانت کرد و مردان بزرگی را برای پاسداری از حریم اسلام تربیت کرد.
آیت الله دری نجف آبادی افزود: امام خمینی(ره) نعمت بزرگ الهی برای امت بود و همه باید همیشه زحمات و ارزش آفرینی های گران سنگ امام را قدر بدانند.
وی ادامه داد: باید سیره ، سنت، اخلاق حسنه و کریمه، شجاعت، عزت و نقش امام خمینی(ره) را سرلوحه امور زندگی قرار داد.
وی با بیان اینکه شرایط کشور بسیار حساس و ویژه است اظهارکرد: برای شکست دشمنان نظام باید قدرتمند بود.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: همه با هم باید پشت سر رهبری حرکت کنند تا نظام و انقلاب در پیشبرد اهداف خود موفق باشد.
نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: نهضت امام راحل در 40 سال قبل جریان تاریخ را تغییر داد و امروز مردم و مسئولان وارث و امانتدار انقلاب اسلامی هستند.
محمد ابراهیم رضایی افزود: نظام اسلامی مبتنی بر مبانی نظری امام خمینی (ره) شکل گرفت و امروز مستحکم تر از قبل است به طوری که نظام اسلامی در سطح بین الملل به عنوان یکی از حاکمیت های مقتدر از طرف ملتهای مختلف شناخته می شود.
نماینده مردم خمین در خانه ملت اظهار کرد: دشمنان نظام برای حاکمیتی که امام بر اساس نه شرقی نه غربی پایه گذاشت از تمام ظرفیتهای خود استفاده کردند اما هر روز به افتخارات نظام افزوده شد.
رضایی گفت: امام مردم را ولی نعمت و صاحب حق می دانست و برای استمرار نظام باید این نگاه امام استمرار پیدا کند.
نماینده مردم خمین در خانه ملت ادامه داد: در دیدگاه امام راحل مردم صاحب اختیار هستند و مسئولان نظام به واسطه مردم به موقعیت می رسند و بر اساس اندیشه بنیانگذار انقلاب اسلامی مطالبات مردم همیشه باید در راس امور قرار گیرند.
وی با اشاره به نارضایتی مردم از برخی مشکلات موجود در کشور گفت: همه اذعان دارند که حق الناس در بروکراسی اداری زیرپا گذاشته می شود و ولی نعمتان نظام که همواره در هر شرایطی نظام را پشتیبانی کردند در سیستم اداری تحقیر می شوند.
نماینده مردم خمین در خانه ملت ادامه داد: اگر هر کسی خود را در حوزه مدیریتی مراقبت کند به راحتی این تهدید رفع می شود چرا که رعایت حق مردم نیاز به هزینه ندارد بلکه تعهد و احساس مسئولیت می خواهد.
وی تاکید کرد: انقلاب راه خود را با عزت و افتخار ادامه می دهد و ملت همواره پشتیبان نظام و انقلاب هستند.
شهرستان خمین زادگاه معمار کبیر انقلاب هرساله میزبان عاشقان روح الله در سالگرد رحلت امام خمینی (ره) است و آیین ارتحال و نشست شورای اداری استان مرکزی در بیت تاریخی امام امت در خمین برگزار می شود.
7277/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.