به گزارش ایرنا حجت الاسلام محمدرضا بابایی روز دوشنبه در آیین گرامیداشت سالروز ارتحال امام راحل در مصلای امام خمینی (ره) شهرستان فردوس افزود: راه امام و به ثمر رسیدن آرمان های بنیانگذار جمهوری اسلامی در تبیین وصیت نامه ایشان خلاصه می شود.
وی تصریح کرد: همه زندگی امام راحل سراسر آموزه‌های دینی و اقتصادی است که باید آن را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم.
وی به اختصاصات زندگی امام راحل اشاره کرد و گفت: شهید مطهری که بیش از 10 سال شاگرد امام بود و ایشان فرمود مطهری پاره تن من است در سفری به فرانسه زمانی که امام در این کشور حضور داشت در برگشت از ایشان پرسیدند امام را چگونه دیدی و گفت چهار چیز را در امام دیدم، اینکه هدف متعالی را در نظر گرفته، راه را تشخیص داده، به سخن خود ایمان دارد و از هیچ چیز جز خدا نمی ترسد.
امام جمعه فردوس ساده زیستی و قناعت، ابهت در جهان، شجاعت، ترس از خدا و باور کردن مردم را از جمله خصوصیات زندگی امام خمینی (ره) عنوان و تصریح کرد: امام همیشه خدا را در نظر می‌گرفت و اعتقاد داشت عالم محضر خداست و در محضر خدا نباید معصیت کرد.
وی با اشاره به اینکه امام راحل هرگز اهل مصالحه با دشمن نبود گفت: التماس برای ارتباط با استکبار با فکر و راه امام سازگاری ندارد چرا که ایشان اعتقاد به سازش با شرق و غرب نداشت و امروز باید آموزه‌های امام خمینی را مورد توجه قرار دهیم و به آن عمل کنیم.
حجت الاسلام بابایی افزود: زمانی 50 هزار دیپلمات خارجی بر همه مقدرات کشور ما تسلط داشتند که امام خمینی آنها را از مملکت بیرون کرد و آزادی را برای ملت ایران به ارمغان آورد، مردم ایران را بزرگ کرد و این انقلاب را در پهنه گیتی گستراند.
وی اظهار داشت: اگر ملت خدایی و بیدار شوند، نصرت خدا را به دنبال خواهد داشت و این را در دوران دفاع مقدس تجربه کردیم، حضور مردم در هشت سال دفاع مقدس و صبر و استقامت در برابر دشمن، از هنرهای به صحنه کشیدن مردم توسط امام بود.
9865*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.