به گزارش ایرنا، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه های نماز جمعه اراک افزود: انتخاب قدس شریف به عنوان پایتخت رژیم اسرائیل و غصب قبله نخست مسلمانان بزرگترین جنایت علیه اسلام است و مسلمانان با حضور گسترده در راهپیمایی روز قدس مخالفت و انزجار خود را از این تصمیم به جهانیان نشان می دهند.
وی ادامه داد: قدس شریف حرم پیامبران عظیم الشان و قبله نخست مسلمانان بوده و غصب این سرزمین توسط رژیم صهونیستی و آمریکا موجب می شود چهره واقعی دشمنان علیه اسلام برای همگان آشکار شود.
امام جمعه اراک با یادآوری سالروز ارتحال امام خمینی(ره) در چهاردهم خرداد خاطر نشان کرد: چهاردهم خرداد ماه سالروز ارتحال بزرگ مردی است که در برابر ستم طاغوتیان و بی نظمی دنیا ایستاد و انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند.
آیت الله دری نجف آبادی افزود: اگر انقلاب اسلامی نبود اکنون اسرائیل تا مرزهای کشور آمده بود و ایران در اختیار این رژیم و وابستگان آن قرار داشت.
وی ادامه داد: امام خمینی(ره) با ایستادگی در برابر زیاده خواهی های مستکبران و ستم طاغوتیان جمهوری اسلامی و نظام مردم سالاری دینی را در کشور حاکم کرد و پس رحلت آن پیر سفر کرده، رهبر معظم انقلاب سکاندار نظام شدند و همانند امام راحل (ره) در برابر توطئه های منطقه ای، بین المللی و تحریم ها روشنگری فرمودند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی وحدت و انسجام ملی را عامل پیشرفت کشور دانست و گفت: امروز به برکت انقلاب اسلامی و رهبری مقام معظم رهبری و انسجام نیروهای مسلح کشور، انقلاب اسلامی در قله های اقتدار و پیشرفت های علمی و پژوهشی قرار گرفته است.
آیت الله دری نجف آبادی 15 خرداد را از دیگر یادگارهای امام خمینی(ره) عنوان کرد و افزود: این روز تاریخی زمینه شکست طاغوتیان را در 22 بهمن سال 57 فراهم کرد.
وی ادامه داد: مسئولان در نظام اسلامی خدمتگزار مردم بوده و باید در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، رشد علمی و افزایش هرچه بیشتر وحدت و همدلی در جامعه تلاش کنند.
امام جمعه اراک خاطر نشان کرد: انتقاد سازنده یکی از نیازهای ضروری برای رفع مشکلات جامعه و پیشرفت کشور به شمار می رود و تخریب مسئولان که نا امیدی مردم از نظام و انقلاب را به همراه داشته باشد، حرام است.
آیت الله دری نجف آبادی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه اراک با یادآوری بهره برداری از مرحله دوم طرح توسعه بیمارستان خوانساری این شهرستان افزود: این مرحله با اعتباری بالغ بر 150 میلیارد ریال و با کمک های خیران و مردم به بهره برداری رسید و با بهره برداری از این مرحله 100 تخت به تخت های این بیمارستان افزوده شد.
آیت الله دری نجف آبادی با یاد آوری آیین شب های قدر افزود: شب های قدر فرصت مناسبی برای مهیا کردن ذخیره آخرت است و باید مردم بهره برداری لازم را از این شب ها داشته باشند.
نماز عبادی و سیاسی جمعه در 33 نقطه استان مرکزی برگزار می شود.
1955/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.