به گزارش ایرنا، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی روز چهارشنبه در آیین رژه نیروی های مسلح استان مرکزی به مناسبت 29 فروردین و روز ارتش در محل پادگان حضرت علی اکبر(ع) پدافند هوایی اراک افزود: ارتشیان سرافراز با رژه روز 29 فرودین سال 1358 مقابل امام راحل نام خود را به عنوان بزرگترین پشتیبان نظام و نماد ولایتمداری ثبت کردند و با تقدیم 48 هزار شهید در جنگ تحمیلی کارنامه درخشانی در حراست از انقلاب از خود به جای گذاشتند.
وی ادامه داد: مهارت های تخصصی ارتش، قدرت نظامی جمهوری اسلامی ایران را در منطقه خاورمیانه و جهان برجسته کرده و ایران به برکت تلاش های شبانه روزی نیروهای مسلح به خصوص ارتشیان دلاور، قدرت بی چون و چرای منطقه محسوب می شود.
امام جمعه اراک بیان کرد: گسترش معنویت و اخلاق در بین نیروهای ارتشی عامل اصلی عشق و علاقه ملت به این قشر از جامعه است و ولایتمداری و مردم محوری ارتش همواره برای همگان مشهود بوده است.
آیت الله دری نجف آبادی بیان کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی شرایط ارتش از لحاظ تجهیزات و تسلیحات نظامی بسیار نامناسب بود اما پس از پیروزی انقلاب و با بهره گیری از دانش و فنون روز دنیا از سوی متخصصان داخلی امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران هم به لحاظ نیروی انسانی کارآمد و هم به لحاظ تجهیزات نظامی قدرت نخست منطقه است و ارتشیان سلحشور باید به قدرت خود افتخار کنند چرا که رمز موفقیت و ثبات ارتش در اطاعت از ولایت فقیه است.
وی حمله موشکی آمریکا و متحدانش به خاک سوریه را محکوم کرد و گفت: این اقدام استکبار جهانی بر خلاف مقررات سازمان ملل است و باید با این اقدام جنایتکارانه شیطان بزرگ برخورد قاطع شود.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران باید با پرورش سلحشوران و جوانمردانی همچون صیاد شیرازی و به روز رسانی تجهیزات نظامی در راستای حفظ ارزش های نظام مقدس جمهوری اسلامی، آرمان های امام راحل، شهدای گرانسنگ و مقام معظم رهبری گام های اساسی بردارد.
امام جمعه اراک افزود: جمهوری اسلامی ایران حامی مظلومان و مستضعفان جهان است و برای موفقیت در این امر خطیر باید در همه بخش ها قدرت برتر و سرآمد دیگر کشورها باشد.
سیدعلی آقازاده استاندار مرکزی، حجت الاسلام قاسم عبدالهی رئیس کل دادگستری و تنی چند از مدیران کشوری و لشگری استان مرکزی در این آیین حضور داشتند.
در پایان این آیین یگان های نمونه ارتش، سپاه، بسیج و نیروی انتظامی از مقابل جایگاه رژه رفتند.
29 فروردین ماه از سوی امام خمینی (ره) به عنوان روز ارتش نامگذاری شد.
3017/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.