قتح الله حقیقی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: عصر امروز در پی مذاکره با کارگران و قول مساعد برای پیگیری مطالبات آنان مسیر راه آهن شمال - جنوب بازگشایی شد.
وی ادامه داد: با توجه به شرایط کنونی و دغدغه های موجود، کارگران مطالباتی دارند و تاکید دارند که چرخ کار و تولید در این واحد صنعتی باید به گردش درآید.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی افزود: پیگیری های مدیریت ارشد استان و سایر مسئولان و مکاتبات و جلسات انجام شده با سازمان خصوصی سازی برای تعیین تکلیف وضعیت هپکو ادامه دارد.
حقیقی تصریح کرد: کارگران هپکو خواستار بازگشت رونق تولید به این واحد صنعتی هستند و مراتب حمایت مدیران استان به آنان ابلاغ شد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی تصریح کرد: پیگیری مشکلات خانواده هپکو در چارچوب قانون و در فضایی منطقی و به دور از هرگونه بهانه برای معاندان و دشمنان نظام و انقلاب دنبال می شود.
واحد تولیدی صنعتی هپکو، به عنوان قطب تولید ماشین آلات راهسازی در منطقه خاورمیانه مطرح بود اما در سال های اخیر با چالش های مختلفی دست و پنجه نرم می کند.
شرکت هپکو در سال 1351 در زمینی به وسعت 90 هکتار با هدف مونتاژ ماشین آلات راهسازی تاسیس و از سال 1354 با همکاری شرکتهای اینترناش، پوکلین، ساکائی، دایناپاک، و لوکومو از کشورهای آمریکا، فرانسه، ژاپن، سوئد و فنلاند شروع به فعالیت کرد.
پس از پیروزی انقلاب اسلامی، توجه به ساخت ماشین آلات راهسازی و معدنی در دستور کار قرار گرفت و با همکاری شرکت لیبهر آلمان طرح توسعه هپکو با مجموعه ای از مدرن ترین ماشین آلات، با ظرفیت تقریبی3000 دستگاه در سال 1363 آغاز شد.
6013/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.