سید حسن بهشتی روز دوشنبه در نشست ستاد پشتیبانی اردوهای جهادی هجرت خمین افزود: مبلغ مصوب شده برای اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی به این شهرستان 25 میلیارد ریال بود اما به دلیل معوقات بانکی فقط 10 میلیارد ریال آن جذب شد.
وی ادامه داد: تسهیلات اقتصاد مقاومتی پرداخت شده در قالب 108 طرح در زمینه پرورش مرغ بومی، دامداری، گلکاری، پرورش زنبور عسل، تولید کود ورمی کمپوست، شیلات، صنایع دستی و مشاغل خانگی بوده است.
وی با اشاره به اینکه 70 درصد زنبورداران از تسهیلات اقتصاد مقاومتی در خمین بهره مند شدند، بیان کرد: با توجه به مشکل کم آبی در این شهرستان باید کشت محصولاتی مانند زعفران و گل محمدی جایگزین محصولات آب بر شود.
مسئول بسیج سازنگی بسیج ناحیه خمین با اشاره به برگزاری اردوهای جهادی گفت: در اردوهای یک روزه فعالیت های کشاورزی و زودبازده توسط تمام گروه های بسیجی انجام می شود.
وی افزود: پارسال یک هزار و 406 نفر از بسیجیان در این اردوهای یک روزه شرکت کردند.
بهشتی با اشاره به حضور 750 نفر در اردوهای هفت روزه گفت: سال گذشته یک میلیارد و400 میلیون ریال برای اجرای طرح های عمرانی در مناطق محروم هزینه شد.
وی ساخت 2 باب خانه عالم، سالن ورزشی، مرمت و بازسازی چهار باب مسجد و احداث غسالخانه را از طرح های عمرانی اردوهای هجرت بیان کرد.
مسئول بسیج سازندگی بسیج ناحیه خمین با بیان اینکه سال گذشته 250 دانش آموز در اردوهای جهادی 10 روزه شرکت کردند گفت: دانش آموزان بسیجی دختر شرکت کننده در این اردوها 140 دست مانتو تولید و در مناطق محروم توزیع کردند.
بهشتی ادامه داد: دانش آموزان بسیجی پسر نیز هشت هزارمتر مربع فضای آموزشی را رنگ آمیزی کردند.
وی اردوهای 12 روزه را مختص دانشجویان و با رویکرد آموزشی، فرهنگی و پزشکی بیان کرد و افزود: خدمات پزشکی شامل غربالگری سرطان سینه و دندانپزشکی در مناطق محروم ارائه شد.
بهشتی با اشاره به راه اندازی بیمارستان تخصصی صحرایی در منطقه محروم چهارچشمه خمین تصریح کرد: چهار هزار نفر در این بیمارستان توسط 12 مختصص ویزیت شدند.
شهرستان خمین از توابع استان مرکزی دارای 105 هزار نفر جمعیت است که 40 هزار نفر ان ساکن هفت دهستان هستند.
7277/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.