حسن شمس روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: این کارگاه های 2 روزه توسط کارشناسان باشگاه نانو برای دانش‌آموزان پایه نهم و دهم برگزار شد.
وی اظهارکرد: در این کارگاه ها دانش‌آموزان مقدمات، مفاهیم، کاربردها و تجهیزات موارد کاربرد در فناوری نانو را فرا گرفتند.
وی بیان کرد: دانش‌آموزان در این کارگاه‌ها با دستگاه‌ها و تجهیزات آزمایشگاهی نانو مانند سانتریفیوژ، الکتروریس، التراسونیک و استین کوتر به طور عملی آشنا شدند.
مدیر آموزش و پرورش محلات گفت: پژوهش‌سرای دانش آموزی در این شهرستان یکی از 2 مرکز دارای آزمایشگاه نانو در استان مرکزی است و دارای دستگاه‌های الکتروریس، استین کوتر، سانتریفیوژ، التراسونیک، آون و هیتراستیرر است.
وی ادامه داد: دومین آزمایشگاه نانوی استان مرکزی با مساعدت نهاد ریاست جمهوری در پژوهش سرای دانش‌آموزی محلات در سال 94 با اعتباری یک میلیارد و 159 میلیون ریال راه اندازی شد.
شمس گفت: این آزمایشگاه با تجهیزات عمومی آزمایشگاه نانو مانند کوره، انکوباتور، هودشیمی، آب مقطر گیری، حمام مافوق صوت، آون و PH متر تجهیز شده است و در مراحل اولیه دانش آموزان در کنار متخصصین این آزمایشگاه روند آزمایش های نانو پایه را دنبال و مشاهده می کنند.
مدیر آموزش و پرورش محلات گفت: هدف آزمایشگاه‌های فناوری نانو، آموزش پژوهش محور فناوری نانو و ایجاد محیط مناسب برای تحقیقات دانش‌آموزی است.
شمس تصریح کرد:دانش‌آموزان می توانند برای آشنایی با فعالیت‌های باشگاه نانو به ویژه آزمایشگاه‌های آموزشی فناوری نانو (توانا) به پایگاه اینترنتی باشگاه نانو به نشانی nanoclub.ir مراجعه نمایند و از طریق این سایت می توانند برای ثبت نام در المپیاد نانو اقدام کنند.
هشت هزار دانش آموز در 56 مدرسه شهرستان محلات مشغول به تحصیل هستند.
7277/ 6013/خبرنگار: افسانه آروند***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.