به گزارش ایرنا، در این مراسم معنوی که روز دوشنبه در مصلای نماز جمعه قرچک برگزار شد ، دانش آموزان پایه سوم ابتدایی ، رسیدن به سن تکلیف را جشن گرفته و نماز ظهر و عصر را به جماعت اقامه کردند.
مدیر آموزش و پرورش قرچک در این مراسم گفت : کودکان شکوفه های زندگی هستند و اگر آنان را در تابش نور معنویت قراردهیم ، آنان را به رشد و تکامل خواهیم رساند.
مهدی نیکبخت افزود: دانش آموزان دختر از امروز به دوره ای از زندگی خود رسیده اند که بیش از هر زمان دیگر به خداوند نزدیک می شوند و باید فرایض دینی را طبق فرامین الهی انجام دهند که مهمترین این فرایض اقامه نماز می باشد.
وی اظهار داشت : نماز تنها فریضه ای است که اگر به درستی انجام شود ، انسان را از فساد و تباهی دور می سازد ، نماز اصلی ترین راه برای ارتباط بی واسطه انسان با خالق هستی است و این ارتباط ارزشمند باعث می شود تا فرد به توفیق و بالندگی دست یابد.
وی تصریح کرد: اقامه نماز به انسان آرامش می دهد و باعث می شود تا فرد از بسیاری از آسیب های اخلاقی و اجتماعی مصون مانده و زندگی پاک و مطهری را در دنیا که زمینه ساز آخرتی جاودان است طی نماید.
نیکبخت افزود: رسیدن سن تکلیف یکی از شیرین ترین مراحل تکامل زندگی دنیایی انسان است و باعث می شود تا انسان راه خود را سمت دوستی بیشتر با خداوند طی نماید.
وی تاکید کرد: دختران ما باید باور داشته باشند که آینده توسعه وپیشرفت این کشور در دستان آنها است ولازم است تا آرزوهای خود را با توکل به خدا و تلاش مضاعفی دست یافتنی ببینند.
نیکبخت تصریح کرد: دانش آموزان اگر از ابتدای رسیدن به سن تکلیف در انجام فرایض و واجبات خود تلاش کنند هیچگاه اسیر هوای نفس نمی شوند.
بیش از 49 هزار دانش آموز در مدارس شهرستان قرچک مشغول به تحصیل می باشند.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: سید حسن میری انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.