به گزارش ایرنا ، عبدالرضا فولاوند روز چهارشنبه در جلسه کارگروه اجتماعی کمیته برنامه ریزی و توسعه استان تهران که در شهرستان قرچک برگزار شد اظهار کرد: در حال حاضر 51 هزار دانش آموز دختر و پسر در یک هزار و 650 کلاس درس در قالب 149 آموزشگاه مشغول تحصیل هستند.
وی افزود: یکی از مشکلات این شهرستان ، کمبود فضای آموزشی است به طوری که 86 درصد از مدارس این شهرستان به صورت دو نوبته اداره می شود در حالی که میانگین مدارس دو نوبته کشور 35 درصد است.
وی بیان کرد: 11 درصد از دانش آموزان شهرستان قرچک را دانش آموزان اتباع تشکیل می دهند که همچون دانش آموزان ایرانی ، از تمامی خدمات آموزشی برخوردارند.
فولادوند تصریح کرد: یکی از مهمترین مشکلات شهرستان قرچک ، فضاهای قلع و قمعی است که هزینه های بسیاری را به مجموعه تحمیل کرده و می تواند مسائل آموزشی را تحت الشعاع خود قرار دهد.
وی بیان کرد: در حال حاضر مشکل قلع و قمع ساختمان اداری آموزش و پرورش قرچک برطرف شده و در صورت حمایت مسئولان استانی ، مابقی مشکلات این حوزه نیز رفع می شود.
مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان تهران نیز در این جلسه گفت: بر اساس برنامه توسعه فضاهای آموزشی استان تهران تا سال 1400 و برنامه پنج ساله توسعه ، هر سال دو فضای آموزشی باید به مجموعه شهرستان قرچک اضافه شود.
داریوش ورناصری گفت: بر اساس برنامه طراحی شده ، تا مهرماه سال آینده ، دو مدرسه 15 و 20 کلاسه در شهرستان قرچک احداث می شود.
وی بیان کرد: شهرستان های استان تهران به دلیل مهاجرت بی رویه ، از رشد فزاینده تعداد جمعیت دانش آموزی برخوردارند و این امر باعث افزایش تراکم دانش آموزی و دو شیفته شدن مدارس این شهرستان ها می شود.
ورناصری تصریح کرد: رشد جمعیت شهرستان قرچک 4 درصد است که این میزان دو برابر میانگین کشوری است.
شهرستان قرچک با بیش از 270 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
خبرنگار: سید حسن میری**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.