آرش اشتری روز دوشنبه در حاشیه برگزاری ششمین مرحله استانی المپیاد طرح دادرس در در اردوگاه فرهنگی امام خمینی (ره) خمین در جمع خبرنگاران افزود: در این دوره از مسابقات 200 دانش آموز دختر و 200 دانش آموز پسر مقطع دوم متوسطه به مدت 2 روز با هم به رقابت می پردازند.
وی ادامه داد: المپیاد طرح دادرس در هشت بخش چادرزنی، حمل مصدوم تخصصی، سی پی آر، ارزیابی مصدوم، پناه گیری آتل یا پانسمان و آزمون ورودی برگزار می شود.
وی با بیان اینکه 15 مربی فرهنگی در برگزاری این المپیاد مشارکت دارند، اظهار کرد: تیم های شرکت کننده 14 نفره هستند و سه تیم به عنوان برگزیده انتخاب و تیم اول به مسابقات کشوری راه پیدا می کند.
معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان مرکزی گفت: مرحله کشوری این دوره از مسابقات تابستان سال جاری در اردوگاه انزلی برگزار می شود و تیم استان مرکزی در 2 سال اخیر به عنوان تیم برگزیده کشوری انتخاب شده است.
وی تصریح کرد: منظور از طرح ملی دادرس تربیت دانش آموزان آماده در شرایط سخت است و در این طرح دانش آموزان توسط یک مربی پناهگیری و تخلیه اضطراری، ارزیابی و کنترل علائم حیاتی، پانسمان، بانداژ و آتل‌بندی، تریاژ مقدماتی، حمل مصدوم، اطفای حریق و چادرزنی را می‌آموزند.
اشتری هدف از اجرای المپیاد طرح دادرس را افزایش سطح ایمنی و کاهش خطرپذیری مدارس شهرستان با تکیه بر تربیت تیم های دانش آموزی؛ توسعه و ترویج ظرفیت های خود امدادی در میان دانش آموزان عنوان کرد.
وی ادامه داد: طرح دادرس در سال تحصیلی امسال با شعار تربیت دانش آموز تاب آوردر مدارس استان مرکزی به مرحله اجرا درآمد.
معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان مرکزی گفت: تیم ها در پایان طرح، جام بشر دوستی را دریافت می کنند.
شهرستان خمین از توابع استان مرکزی دارای 105 هزار نفر جمعیت و در فاصله 61 کیلومتری اراک قرار دارد.
7277/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.