مهدی ولی پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد از دانش آموزان در 324 مدرسه استان گیلان تحت پوشش طرح دادرس قرار دارند.
وی با بیان اینکه در این طرح دانش آموزان با کسب مهارت های لازم برای روزهای سخت آماده می شوند، اظهار کرد: توسعه و ترویج ظرفیت های خود امدادی میان دانش آموزان و ساماندهی تیم های اولیه مدیریت بحران مبتنی بر دانش آموزان آموزش دیده، توانمند و برخوردار از مهارت گروهی از جمله اهداف اجرای این طرح است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان بیان داشت: در اجرای این طرح مربیان آموزش دیده با حضور در مدارس تیم های دانش آموزان آماده در حوادث تشکیل داده و به ارائه آموزش آنها اقدام می کنند تا با انتقال این مباحث، در هر خانوده یک امدادگر داشته باشیم .
ولی پور از برگزاری ششمین مرحله استانی المپیاد دادرس (مهارت های امدادی دادرسان هلال احمر ) در اردوگاه چاف لنگرود خبر داد و گفت: این المپیاد هفته جاری در 2 روز متوالی با حضور جداگانه دانش آموزان دختر و پسر برگزار می شود.
وی با بیان اینکه 476 دانش آموز منتخب از مرحله شهرستانی در قالب 34 تیم دختر و پسر با هم به رقابت می پردازند، تصریح کرد: دانش آموزان ضمن حضور در آزمون های عملی، ارزیابی کنترل علایم حیاتی قلبی و ریوی ، خون ریزی پانسمان و بانداژ، شکستگی و آتل بندی، اسکان اضطراری، پناه گیری و خروج امن، اطفاء حریق و حمل مصدوم در آزمون کتبی نیز شرکت می کنند .
وی اظهار کرد: در این جشنواره ضمن تجلیل از تیم اول تا سوم، تیم برتر اخلاق نیز در قالب تیم بشر دوستی تقدیر و تیم اول پسران و دختران تابستان امسال به مسابقه های کشوری اعزام می شوند.
استان گیلان دارای بیش از 370 هزار دانش آموز است.
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.