به گزارش ایرنا، سید علی آقازاده روز یکشنبه در سی و چهارمین آیین نکوداشت مقام معلم استان مرکزی در کانون امام خمینی (ره) اراک افزود: بودجه هزینه ای آموزش و پرورش در سال 92 به 140 هزار میلیارد ریال و در سال جاری به حدود 330 هزار میلیارد ریال افزایش یافته است.
وی بیان کرد: از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون دولت های مختلف در راستای حل تنگناهای معلمان گام هایی برداشته اند اما نگاه ها در دولت تدبیر و امید به این قشر با وجود همه مشکلات اقتصادی به طور خاص بوده است.
استاندار مرکزی بیان کرد: با وجود نگاه ویژه دولت به معلمان، هنوز این قشر تا رسیدن به جایگاه واقعی خود فاصله دارند و خانواده دولت سعی و اهتمام خود را در جهت بهبود معیشت فرهنگیان به کار گرفته است.
وی ادامه داد: اداره آموزش و پرورش با اعتبارات دولتی کار دشواری است و انتظار است خیران گام های بلندتری در حمایت از این نهاد در بخش های مختلف بردارند.
رئیس هیات تالیف کتب درسی وزارت آموزش و پرورش نیز در این آیین گفت: معلم اثرگذارترین هدایتگر در جامعه است.
حجت الاسلام محی الدین بهرام محمدیان افزود: معلمان از جنس مردم، در میان مردم و در یک کلمه خادمان مردم هستند.
وی بیان کرد: جامعه ای که به معلم احترام کند از بلوغ فکری و معنوی بالایی برخوردار است.
رئیس هیات تالیف کتب درسی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: منزلت اجتماعی معلمان و تلاش برای بهبود وضعیت معیشتی این قشر فرهیخته در جامعه باید روز به روز افزایش یابد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی نیز در این آیین گفت: اعتقادات، ارزش ها و باورهای جامعه توسط معلمان جاری و به نسل های دیگر منتقل می شود.
شهریار فولادوند افزود: بدون مقوله آموزش و پرورش کمتر رخداد مثبتی در جامعه شکل می گیرد و آموزش بستر همه پیشرفت های مثمر ثمر است.
وی بیان کرد: هدف معلمان در جامعه، پرورش افرادی است که تصویر درستی از خود داشته باشند، بر داشته های خود تکیه کنند و بتوانند مسیر صحیح را برگزینند.
فولادوند گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش منشور ارزشمند اصلاح مسیر این نهاد است و در این راستا معلمان نقش ویژه ای برعهده دارند.
در سی و چهارمین آیین نکوداشت مقام معلم استان مرکزی از 150 معلم نمونه استانی و 300 معلم نمونه شهرستانی با اهدای لوح سپاس و هدایایی تقدیر شد.
220 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در 2 هزار و 470 مرکز آموزشی استان مرکزی مشغول به تحصیل هستند.
3005/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.