علی اکبر کریمی روز سه شنبه در جمع اعضا شوراهای اسلامی بخش ساروق اراک، افزود: در مجلس دهم با تشکیل فراکسیون توسعه شهری تلاش های مناسبی برای تقویت شوراهای اسلامی شهر و و روستا در کشور انجام شد که یکی از این اقدام ها، طرح مدیریت جامع توسعه روستایی است.
وی ادامه داد: در این طرح به تمامی امور روستاها و توسعه آن ها پرداخته شده است و با تبدیل آن به قانون تحول بزرگی در اداره امور روستاها و توسعه این مناطق در کشور ایجاد می شود.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: مجلس شورای اسلامی به دنبال تقویت جایگاه ظرفیت های مردمی در پیشبرد امور است.
کریمی گفت: مجلس شورای اسلامی در کنار بحث شوراها با رسیدگی به لایحه امور اداری و استخدامی و طرح درآمد پایدار شهرداری ها توجه به امور این نهادها را نیز در دستور کار خود قرارداده است.
وی ادامه داد: تصویب لایحه درآمدهای پایدار شهرداری ها در مجلس شورای اسلامی در آینده و بلند مدت تضمین کننده نظام درآمدی این نهاد ها در کشور است.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با یادآوری نیاز کشور بر تمرکزدایی تصمیمات در دولت افزود: حجم وسیعی از وظایف در دولت وجود دارد که باید در سایه نظام تصمیم گیری متمرکز انجام شودو قابلیت واگذاری به شوراها را دارد.
کریمی گفت: تمرکززدایی از دولت و سپردن بخشی از وظایف به شوراهای اسلامی از نیازهای ضروری کشور است و تاثیر جدی در اصلاح اداره امور کشور دارد.
وی ادامه داد: ایده مدیریت متمرکز شهری و روستایی از جمله ایده هایی است که سال‌ها در کشور مطرح و در دولت‌های مختلف در مورد آن تصمیم گیری ها انجام و لوایحی نیز برای تبدیل این ایده به قانون تهیه شد که تا امروز لایحه سپردن وظایف دولت در حوزه محلی و منطقه‌ای به شوراها به مجلس شورای اسلامی ارائه نشده است.
شهر ساروق واقع در 50 کیلومتری اراک و 45 کیلوکتری شهرستان کمیجان یکی از قطب های مهم کشاورزی استان مرکزی است.
1955/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.