حسن قربانی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: هنوز معرفی و مراحل قانونی 19 شهردار دیگر این استان باقی مانده که به زودی انجام می شود.
وی بیان کرد: حکم 31 شهردار این استان توسط استاندار و شهرداران اراک و ساوه که دارای بیش از 200 هزار نفر جمعیت هستند پس از تایید استاندار مرکزی، از سوی وزیر کشور صادر می شود.
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استان مرکزی ادامه داد: 33 شهر این استان دارای 177 نفر عضو شورای اسلامی هستند که از این تعداد 15 نفر زن و بقیه مرد هستند.
قربانی عنوان کرد: از مجموع 177 نفر عضو شوراهای اسلامی استان مرکزی، 93 نفر برای نخستین بار است که وارد پارلمان های شهری می شوند و بقیه از قبل سابقه حضور در شوراها را داشته اند.
وی گفت: پنج نفر از اعضای شورای اسلامی این استان دارای مدرک دکترا و حوزوی، 54 نفر فوق لیسانس، 79 نفر لیسانس، 12 نفر فوق دیپلم، 17 نفر دیپلم و 10 نفر زیر دیپلم است.
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استان مرکزی اضافه کرد: بحث انتخابات هیات رئیسه شوراهای اسلامی این استان در 33 شهر برگزار شده که از این تعداد تنها یک رئیس شورا از شهر مهاجرن زن و بقیه مرد هستند.
قربانی بیان کرد: میانگین سنی زنان عضو پنجمین دوره شوراهای اسلامی این استان 41 سال و برای مردان 45 سال است.
وی گفت: شوراهای اسلامی تفرش و پرندک با میانگین سنی 34 سال جوان ترین و شورای اسلامی توره با میانگین سنی 57 سال پیرترین شورای استان مرکزی است.
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استان مرکزی افزود: جوان ترین عضو شوراهای اسلامی این استان نیز با 26 سال سن از اراک است.
استان مرکزی با یک میلیون و 429 هزار و 475 نفر جمعیت دارای 12 شهرستان و 33 شهر است.
3005/3075/خبرنگار: معصومه صفری*** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.