به گزارش ایرنا، فتح الله حقیقی روز پنجشنبه در نشست کمیسیون کارگری شهرستان ساوه، افزود: مشکلات برخی از واحدهای تولیدی شهر صنعتی ساوه پارسال بررسی شد و بخشی از این معضلات نیز حل شده و پیگیری سایر مسایل نیز در جریان است.
وی ابراز امیدواری کرد:با اخذ تصمیم های موثر از سوی فرمانداری و استانداری استان بتوان در بازه زمانی کوتاهتری مشکلات را رفع کرد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی با اشاره به شعار حمایت از کالای ایرانی بیان کرد: مدیران استانی و شهرستانی باید بستر لازم برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی در واحدهای صنعتی را فراهم کنند تا زمینه رشد و توسعه این واحدها فراهم شود.
حقیقی گفت: مردم با حضور در صحنه های مختلف همواره در حفاظت از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن در صحنه بوده انددر شرایط کنونی نیز با حمایت مند هدفاز کالای تولید داخلی در رونق اقتصادی کشور نقش آفرینی خواهند کرد.
وی ادامه داد: واحدهای تولیدی نیز باید برای بهبود کیفیت کالای ایرانی تلاش کنند.
مدیر کل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی نیز در این نشست گفت: 15 هزار میلیارد ریال از بودجه امسال به طرح های رونق تولید برای ارائه تسهیلات و بازسازی صنایع و 13 هزار میلیارد ریال برای صادرات، بازاریابی و توسعه بازارهای خارجی اختصاص یافته است.
محمد رضا حاجی پور افزود: 950 واحد در استان مرکزی با آغاز فعالیت ستاد رونق تولید از تسهیلات این ستاد برخوردار شدند و این فعالیت ها همچنان ادامه دارد.
وی ادامه داد: مشکلات واحدهای تولیدی با دستگاه های اجرایی، خدمات رسان، دارایی و تامین اجتماعی در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان که به ریاست فرمانداران برگزار می شود مورد بررسی قرار می گیرد.
مدیر کل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی با یادآوری مشکلات واحدهای تولیدی لوله و پروفیل صفا گفت: در خصوص این شرکت که با بانک ها مشکل دارد مکاتباتی با مجموعه وزارتخانه انجام شده و مشکلات آن در دست پیگیری است.
فرماندار شهرستان ساوه نیز در این نشست گفت: دولت هر اقدامی برای حمایت از صنعت و به منظور رونق تولید و اشتغال انجام می دهد بنابراین واحدهای تولیدی نیز باید تسهیلات دریافتی را در راستای کارسازی و توسعه امور تولید به کار بگیرند.
محمد بهاروند افزود: واحدهای غیر فعال برای بازگشت به تولید می توانند از تسهیلات روستایی با کارمزد 6 درصد برخوردار شوند.
وی ادامه داد: یکی از مشکلات موجود در ساوه بحث واگذاری صنایع به بخش خصوصی است و می طلبد این واگذاری ها به افرادی که اهلیت کافی دارند انجام شود.
فرماندار ساوه گفت:در اواخر سال گذشته معوقات کارگران صنایع به خصوص شرکت مقره سازی تسویه شد ولی تعدیل نیرو نباید صورت می گرفت هرچند با نشست های مکرر بالای 50 نفر از کارگران دراین واحد توانستند مشغول به کار شوند.
ساوه به عنوان دومین مرکز جمعیتی استان مرکزی از کانون های مهم صنعت به شمار می رود وسهم به سزایی در صادرات غیرنفتی دارد.
9876/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.