محمد تقی آبایی هزاوه روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از بیت تاریخی امام خمینی (ره) در گفت و گو با ایرنا افزود: کارگران مشمول ماده 148 قانون کار و بیمه اجباری 198 هزار نفر هستند که با مجموع خانواده خود، 500 هزار نفراز جمعیت استان مرکزی را تشکیل می دهند.
وی اظهارکرد: کارگران بیمه شده سازمان تامین اجتماعی 300 هزار نفر هستند که با احتساب خانواده های آنان و شمار مستمری بگیران در مجموع حدود 920 هزار نفر از جمعیت استان مرکزی را دربر می گیرند.
وی ادامه داد: مهمترین دغدغه کارگران این استان نداشتن امنیت شغلی است و دولت تدبیر و امید برای ایجاد شغل و رونق بازار کسب و کار تدابیر ویژه ای دارد.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: ارائه تسهیلات اشتغالزایی به روستاییان با نرخ 6 درصد و اجرای طرح اشتغال فراگیر برای بیکاران شهری از تدایبر دولت برای رونق کسب و کار است.
آبایی هزاوه افزود: پارسال هفت هزار و 500 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید در استان مرکزی پرداخت شد که در تثبیت شغل و ایجاد اشتغال پایدار تاثیر بسزایی داشت.
وی ادامه داد: طرح کارورزی از دیگر تدابیر دولت برای ایجاد اشتغال است که در استان مرکزی یک هزار و 500 نفر واجد شرایط طرح کارورزی شناخته شدند.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: طرح کارورزی با هدف جذب فارغ التحصیلان دانشگاهی بیکار از مقطع کاردانی تا مقطع دکترا، اجرا شد که 100 واحد پذیرنده به جذب فارغ التحصیلان پرداختند.
پنجم الی 11 اردیبهشت ماه در تقویم جمهوری اسامی با عنوان هفته کارگر نامگذاری شده است.
7277/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.