به گزارش روز شنبه ایرنا از این اداره کل، سعید مازندرانی در جلسه هماهنگی تدوین سند توسعه اشتغال استان با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان افزود: این اداره کل علاوه بر ارائه سیاست های بازار کسب و کار، از طریق کاریابی ها، تعاونی ها و ارائه تسهیلات در جهت ایجاد اشتغال تلاش دارد.
وی بیان کرد: در سال گذشته 450 مورد وام مشاغل خانگی از محل صندوق کارآفرینی امید و بانک های عامل به متقاضیان پرداخت شد که اسفند 95 نیز 10 میلیارد ریال به این منابع اضافه شد که زمینه اشتغال برای 200 نفر فراهم خواهد شد.
مازندرانی به 11 هزار تعاونی در استان اشاره و تصریح کرد: در سال قبل 144 تعاونی تشکیل شد که 850 نفر از این طریق مشغول به کار شدند.
به گفته وی؛ 40 درصد تعاونی های استان فعال هستند و در سال جدید منحل نمودن تعاونی های غیرفعال در دستور کار است.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان افزود: طرح کارورزی به عنوان یکی از طرح های خلاقانه برای فراگیری مهارت و تجربه کاری فارغ التحصیلان دانشگاهی به صورت آزمایشی (پایلوت) در گلستان انجام شد و 547 نفر در واحدهای کارگری مشغول به کار شدند و با اصلاحاتی که در طرح کارورزی انجام شد، بیمه کارورزان جذب شده واحدهای کارگری تا 2 سال توسط دولت پرداخت می گردد.
وی در خصوص تلاش ها برای کاهش نرخ بیکاری نیز گفت که در شرایط کنونی ثابت نگه داشتن نرخ بیکاری مستلزم ایجاد هشت هزار شغل است و برای کاهش نرخ بیکاری به میزان یک درصد، باید 2 برابر این میزان اشتغال ایجاد کنیم.

* سرمایه گذاری نیاز رونق تولید و ایجاد اشتغال
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گلستان، سرمایه گذاری بیشتر دراستان را راهکار رونق تولید و ایجاد اشتغال بیان کرد و گفت: سرمایه گذاری تنها راه برون رفت از مشکل بیکاری بوده و همه دستگاه ها و سازمان ها باید در جهت جذب سرمایه گذاری تلاش کنند.
محمود ربیعی با اشاره به اینکه اعتبارات ابلاغی استان در سال جاری رشد خوبی خواهد داشت، تصریح کرد: سرمایه بانک ها، اعتبارات ابلاغی و سرمایه گذاری ها در استان باید به سمت تولید و اشتغال مولد هدایت شود.
3014/1648
تنظیم کننده: مجید میهن دوست ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.