به گزارش خبرنگار ایرنا ، علی ربیعی وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی یکی از وزرای همراه رئیس جمهوری با حضور در روستای ورازان این طرح را افتتاح کرد .
مدیر کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی مازندران به خبرنگار ایرنا گفت : طرح هر روستا یک محصول روستای ورازان نور با ایجاد 54 کارگاه خیاطی در منازل روستاییان اجرا شد .
کامران اصغری افزود : با راه اندازی این کارگاههای خیاطی ، برای 350 نفر از اهالی این روستا اشتغال ایجاد شد .
وی با اشاره به اینکه به هر کارگاه خیاطی 150 تا 300 میلیون ریال تسهیلات صندوق کارآفرینی پرداخت شد ، ادامه داد : برای اجرای طرح روستای ورازان حدود 10 هزار میلیارد ریال تسهیلات این صندوق پرداخت شد .
اصغری با اشاره به ‌ضرورت ایجاد اشتغال در روستاها گفت : با ایجاد صندوق‌های توسعه روستایی زمینه ایجاد اشتغال در روستاها فراهم‌ شده مانع مهاجرت روستاییان به شهرها خواهد شد .
مدیر کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی مازندران اعطای تسهیلات کارآفرینی به کار آفرینان روستایی را گامی برای حمایت از تولیدات داخلی اعلام کرد .
وی گفت : اجرای طرح یک روستا یک محصول نیز با شناسایی پتانسیل های هر روستا شروع شده و به عنوان پایلوت در چهار روستای مازندران اجرا شده است .
اصغری ادامه داد : اجرای این طرح با توجه به ظرفیت های خوب هر روستا در حوزه های مختلف، زمینه توسعه بخش کشاورزی، ایجاد اشتغال پایدار و کاهش بیکاری در روستاها فراهم می شود .
مازندران بیش از سه هزار روستا و آبادی دارد که حدود نیمی از جمعیت بیشتر از سه میلیون نفری استان در روستاها ساکن هستند .
خبرنگار: فاطمه قنبری قادیکلایی *** انتشار دهنده: حسن فلاحتی
2096/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.