سعید مازندرانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اجرای این طرح با امضای تفاهم نامه از روز شنبه و در حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گلستان آغاز شد که هدف نهایی آن حمایت از حوزه تولید محتوا و خدمات الکترونیکی است.
وی بیان کرد: با امضاء این تفاهم‌نامه‌ها، 43 پروژه در بخش کشاورزی، گردشگری، سلامت، فرهنگ و آموزش و 15 تفاهم‌نامه طرح تکاپو در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات با سرمایه‌گذاری یکهزار و 800 میلیارد ریال و ایجاد چهار هزار و 210 شغل اجرا خواهد شد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان افزود: تکاپو یکی از طرح‌های وزارت کار است که به توسعه و ساماندهی کسب و کارهای خرد و خانگی و اتصال آن به بنگاههای کوچک و متوسط توجه می‌کند.
مازندرانی ادامه داد: توجه به خوشه‌بندی‌ها و ابعاد توسعه اشتغال و سرمایه گذاری از مهمترین رویکردهای طرح تکاپو است که امیدواریم نتیجه اجرای کامل آن، پایدار سازی مشاغل خرد خانگی باشد.
به گزارش ایرنا وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سفر روز شنبه به گلستان گفت که با توجه به طرح های اشتغالزایی مد نظر در گلستان در قالب اقتصاد مقاومتی تا پایان سال جاری نرخ بیکاری در این استان هشت دهم درصد کاهش خواهد یافت.
علی ربیعی که وزیر معین گلستان در حوزه اقتصاد مقاومتی است، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت که سعی داریم با طرح های ویژه میزان کاهش بیکاری را به یک درصد نیز برسانیم.
حسین مومنی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان نیز گفت که دولت در اجرای طرح تکاپو به دنبال شناسایی مزیت های استان ها ، شهرستان‌ها و روستاها و چگونگی ترکیب درستی از نیروی کار آن است.
مومنی اظهار امیدواری کرد که با اجرای طرح تکاپو شاهد رقم خوردن اتفاقات بزرگ در رونق گلستان وایجاد اشتغال باشیم.
3091/1648
خبرنگار : میثم محسنی ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.