به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، حسن صاقلو عصر امروز در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال استان گلستان که با حضور 2 وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزیر ارتباطات و فناوری برگزار شد، اظهار داشت: در جلسات مکرر آقای ربعی وزیر معین اقتصاد مقاومتی استان گلستان زحمات زیادی کشیدند و از استان ما پشتیبانی کردند.

وی تصریح کرد: بیش از 600 روستا با افتتاحیه که امروز در روستای محمدآباد داشتیم از امکانات اینترنت پرسرعت بهره‌مند شدند.

استاندار گلستان گفت: امروز 15 تفاهم‎نامه که بیش از 4 هزار و 500 شغل را در استان گلستان ایجاد می‎کند در حوزه توسعه کسب و کار و اشتغال‎پایدار در حوزه آی.سی.تی مورد انعقاد قرارداد بین دو وزیر کار و ارتباطات قرار خواهد گرفت.

صادقلو یادآور شد: توانستیم در طی دولت تدبیر و امید 8 هزار و 33 پروژه را افتتاح و کلنگ‌زنی کنیم که 595 پروژه از این تعداد کلنگ‎زنی بوده است.

وی با بیان اینکه 80.39 درصد نرخ مشارکت استان گلستان در انتخابات دوره گذشته بود، افزود: سقف تولید ما 750 هزار تن در ابتدای کار دولت بود و در سال گذشته یک میلیون و 500 هزار تن برداشت گندم داشتیم و با این نرخ دومین تولید کننده گندم در کشور بودیم.

استاندار گلستان تاکید کرد: نرخ بیکاری ما 13.8 بود که به 11.5 درصد رسیده و بیش از 56 هزار شغل در استان گلستان ایجاد کردیم.

صادقلو بیان داشت: 720 هزار میلیارد تومان از طریق بانک‎ها تسهیلات به واحدهای صنعتی دادیم و در مجموع 651 واحد صنعتی از تسهیلات دریافت کردند.

وی یادآور شد: قرار بود 420 میلیارد تومان تسهیلات ارائه کنیم که بیش از ظرفیت کارگروه تسهیل رونق و تولید نسبت به ارائه تسهیلات اقدام کردیم و از این نظر رتبه هفتم را در کشور بدست آوردیم.

استاندار گلستان اظهار داشت: 95 درصد تحقق پروژه‎های ملی را در استان شاهد بودیم که برش استانی آن در حوزه اقتصاد مقاومتی دیده شده بود و براساس این شاخصه‎ها توانستیم در این حوزه نیز رتبه هفتم را کسب کنیم.

صادقلو گفت: 51 واحد صنعتی در استان گلستان داریم که سرمایه‎گذاری آنها از 4 میلیارد تومان بیشتر بوده است.

وی افزود: منطقه آزاد می‎تواند تحول در اقتصاد استان گلستان ایجاد کند و تقاضا داریم که دولت این مهم را از مجلس شورای اسلامی تقاضا کند که در دستور کار قرار بگیرد.

استاندار گلستان با بیان اینکه آشوراده از مصوبات ریاست جمهور است و ما مطالعات را تمام کردیم، گفت: جزئیات جزیره آشوراده مورد مطالعه قرار گرفته و باید در کمیسیون ماده 2 نیز بحث آشوراده دنبال شود.

صادقلو به بحث راه‎آهن گرگان - مشهد اشاره کرد و گفت: هنوز نتوانستیم این پروژه‎ را به نتیجه‎ای برسانیم و باتوجه به اینکه 18 میلیون نفر از استان گلستان برای رسیدن به مشهد مقدس عبور می‌کنند، این موضوع نیز می‎توان مورد توجه قرار بگیرد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 609087
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.