به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، حسین پیش‌قدم عصر امروز در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال استان گلستان اظهار داشت: امید است که حضور 2 وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین وزیر ارتباطات در استان گلستان بتواند تاثیر مثبتی در زمینه اشتغال و توسعه اقتصادی استان ایجاد کند.

وی تصریح کرد: 24 جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان گلستان را در سال 1395 برگزار کردیم که 187 مصوبه را  به همراه داشت.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان گلستان افزود: 3 جلسه را با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، یک جلسه با حضور سردار نقدی، یک جلسه با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و یک جلسه را با حضور وزیر کشور، ستاد اقتصاد مقاومتی و مصوبات این ستاد را دنبال کردیم.

پیش‎قدم با بیان اینکه تهیه و تدوین برش اقتصاد مقاومتی جز مصوباتی بود که دنبال می‎کردیم، گفت: 95 درصد از برنامه‎هایی که از سوی ستاد اقتصاد مقاومتی و از مرکز ابلاغ شد را توانستیم در استان اجرایی کنیم.

وی گفت: اجرای زهکشی، بررسی وضعیت پروژه‎های استانی و مباحث زیرساخت‎های استان را در ستاد اقتصاد مقاومتی دنبال کردیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان گلستان یک‌هزار و 151 واحد صنعتی استان گلستان را در 34 جلسه رفع موانع تولید شناسایی کردیم که 392 واحد صنعتی توانستند بیش از 455 میلیارد تومان تسهیلات از بانک‎ها دریافت کنند که براساس این میزان تسهیلات رتبه هفتم را در بین استان‎های کشور کسب کردیم.

پیشقدم با بیان اینکه منابع بانک‎های ما در استان 8 هزار میلیارد تومان است، افزود: نزدیک به 17 هزار اشتغال در حوزه کشاورزی، صنعت و معدن و گردشگری در استان گلستان براساس تسهیلات و اقدامات استان توانستیم در سال گذشته ایجاد کنیم.

وی خاطرنشان کرد: معرفی فرصت‎های سرمایه‎گذاری به هلدینگ‎های سرمایه‎گذاری، انعقاد تفاهم‎نامه‎های مختلف با کشورهای همسایه و مراکز دانشگاهی، بخش خصوصی و دستگاه‎های اجرایی را در سال گذشته دنبال کردیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان گلستان تاکید کرد: حدود 52 درصد از مبادلات ما با کشور قزاقستان در 2 تا 3 ماه گذشته افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: 137 پروژه ملی را به استان گلستان ابلاغ کردند که 95 درصد تحقق پیدا کرده و در برخی پروژه‎ها بیش از 100 درصد پیشرفت تحقق پروژه را شاهد بودیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان گلستان با بیان اینکه با جدیت تمام پروژه‎های اقتصاد مقاومتی در استان گلستان را دنبال می‎کنیم، گفت: جلسات خوبی با وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در خصوص پروژه‎های استان گلستان داشتیم.

وی با بیان اینکه فاز نخست اقدامات در جزیره آشوراده را انجام دادیم، گفت: مکاتباتی برای راه‎اندازی هتل 5 ستاره در استان گلستان دنبال کردیم و همچنین برای راه‎اندازی کارخانه فولاد 2 هزار تنی و مجتمع پتروشیمی نیز اقدام شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان گلستان افزود: توجیه اقتصادی برای کارخانه پتروشیمی در استان گلستان وجود دارد و امید داریم با توجه به اینکه بیش از 93 هزار سهام‎دار دارد بتواند در توسعه اقتصادی استان گلستان موثر باشد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 609068
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.