حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با نامگذاری سال 97 به تنهایی نمی توان به اهداف حمایت از کالای ایرنی دست یافت و باید ملزومات و پیش نیازهای این مهم در قالب راهبردی عملیاتی در حوزه تولید، مقابله با کالای قاچاق، استانداردسازی، کیفیت بخشی به محصولات و ترغیب مردم به خرید تولیدات داخلی به صورت همزمان دیده شود.
وی گفت: تقویت نقش دستگاه‌های نظارتی و استاندارد در کیفیت بخشی به کالاهای تولید داخل کلیدی است.
نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: محرک ها و واسط های کیفی در تولید باید به صورت هدفمند و برنامه ای در محصولات ساخت داخل بالا برود و برای کشوری که از قطب های تولید خاورمیانه بوده و ظرفیت های تولید مطلوبی دارد قابل قبول نیست.
سلیمی خاطرنشان کرد: روش های مبارزه با قاچاق کالا نیازمند بازنگری و تقویت است و با جدیت در این حوزه باید تلاش کرد که تولید داخلی کمتر آسیب ببیند و بازار خود را احیا کند.
وی افزود: قاچاق کالا یکی از عوامل اصلی بیکاری و رکود در کشور است و نیاز است که واردات کالا به کشور رویه ای هدفمند پیدا کند و تنها مواد اولیه و مایحتاج ضروری در لیست مجاز واردات باشد.
نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: رفتار مسئولان الگویی در جامعه است و در عملیاتی کردن شعار حمایت از کالای ایرانی نیاز است که مدیران پیشگامی داشته باشند.
حجت الاسلام سلیمی افزود: ممنوعیت مصرف کالای خارجی در نهادهای دولتی بایدبه صورت بخشنامه ابلاغ شود و نهادهای نظارتی نظیر دیوان محاسبات و سازمان بازرسی نیز به صورت جدی ورود پیدا کنند.
استان مرکزی هفت کرسی نمایندگی در خانه ملت دارد که یک کرسی آن متعلق به دلیجان و محلات است.
7277/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.