به گزارش ایرنا، علی اکبر کریمی روز پنجشنبه در نشست شورای اداری شهرستان اراک، افزود: تعادل بخشی به پرداخت یارانه اقشار مختلف مردم، افزایش سهم معافیت مالیاتی حقوق بگیرانی که دریافتی زیر 23 میلیون ریال دارند، دریافت بیشترین مالیات از مستخدمان با حقوق و مزایای بالا و افزایش پلکانی حقوق بخشی از این اقدام ها است.
وی بیان کرد: نگاه عدالت محور از تاکیدهای معظم رهبری و نیاز جامعه و مطالبه بحق مردم است و همه مدیران و مسئولان باید برای تحقق برنامه های بودجه سال آتی و افزایش سطح رضایتمندی اقشار مردم تلاش کنند.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بیشترین نارضایتی ها در جامعه ناشی از تبعیض ها است و در سال جدید باید برای گره گشایی از مشکلات و چالش های موجود تلاش مضاعفی داشت.
وی تصریح کرد: استان مرکزی از توانمندی بالایی برخوردار است که باید شکوفا شود و در کنار آن نیاز است ظرفیت های شغلی جدید و صیانت از اشتغال های موجود نیز با حساسیت دنبال شود.
رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی اضافه کرد: تلاش خوبی در راستای سامان مشکلات صنایع بحران زده این استان در سال جاری صورت گرفته که این امر موجب شده شرکتی مانند آذرآب اراک که در آستانه تعطیلی بود به صورت سه شیفت فعالیت کند.
فرماندار اراک نیز در این نشست گفت: تمامی امکانات برای پذیرایی از مسافران نوروزی و بازدید از اماکن تفریحی و گردشگری در این شهرستان به کار گرفته شده و در این راستا آمادگی کامل وجود دارد.
حسین بختیاری افزود: پیش بینی لازم برای اسکان مسافران نوروزی نیز در این شهرستان اندیشیده شده و هتل های اراک حداقل با 30 درصد تخفیف آماده پذیرایی از مسافران نوروزی هستند.
وی بیان کرد: دستگاه های اجرایی خدمات رسان در ایام نوروز باید تلاش خود را در راستای وظایف محوله و ارایه خدمات مطلوب به مردم و مسافران به کار گیرند.
فرماندار اراک ادامه داد: مدیریت بحران شهرستان اراک نیز در کنار ستاد نوروزی در این ایام فعال است.
بختیاری در خصوص طرح های عمرانی نیز گفت: بر اساس گزارش شورای توسعه و برنامه ریزی استان مرکزی، توفیق در جذب اسناد خزانه در این استان زیاد نبوده و با توجه به اینکه شهرستان اراک بیشترین سهم را در اعتبارات عمرانی استان دارد، مدیران باید پس از تعطیلات نوروزی گزارشی از وضعیت پیشرفت طرح های مصوب کمیته برنامه ریزی شهرستان اراک در سال 96 ارایه دهند.
فرماندار اراک افزود: اگر دستگاهی در این شهرستان امکان جذب این اعتبار را نداشته باشد جابه جایی لازم صورت خواهد گرفت.
بختیاری عنوان کرد: باید همه تلاش ها برای جذب حداکثری اسناد خزانه در اراک به کار گرفته شود.
وی تصریح کرد: بحث اشتغال پایدار روستایی از برنامه های مهم دولت و مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است که تاکنون در شهرستان اراک برای تحقق این مهم نشست های مختلفی برگزار شده است.
فرماندار اراک ادامه داد: سهم اعتبارات اشتغال روستایی این شهرستان 280 میلیارد ریال است که در این راستا بالغ بر هزار و 100 میلیارد ریال طرح های زیربنایی و کارشناسی شده اراک مصوب شده است.
دکتر بختیاری بیان کرد: این طرح دولت با هدف افزایش اشتغال و توسعه روستایی است و باید دستگاه های اجرایی ذیربط در جذب این تسهیلات تمامی تلاش خود را به کار گیرند و مراقبت های لازم را در خصوص نحوه پرداخت ها داشته باشند.
فرماندار اراک در بخش دیگری از سخنانش افزود: توزیع میوه نوروزی در این شهرستان با قیمت مصوب از 25 اسفندماه جاری در نقاط شهری و روستایی آغاز می شود و تا نیمه فروردین سال آتی ادامه دارد.
کلانشهر اراک بیش از 560 هزار نفر جمعیت دارد.
3005/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.