به گزارش ایرنا، احمد فاضلیان روز سه شنبه در پنجمین نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم استان البرز، افزود: با توجه به آلایندگی زیاد این نیروگاه، موضوع در دستگاه قضایی مورد بررسی و پس از بررسی‌های کارشناسی حکم به تغییر سوخت این نیروگاه داده شد که اکنون شاهد کاهش محسوس آلاینده‌زایی این نیروگاه هستیم.
وی با اشاره به شرایط بحران بی آبی در استان اظهار داشت: نیاز است تا به این منظور، حق آبه مناسبی برای البرز در نظر گرفته شود، قابل قبول نیست که منابع آبی استان به استان های دیگری منتقل ولی برای البرز حق آبه لازم تامین نشود و مردم در مضیقه باشند.
وی ضمن تاکید بر پیگیری حق مردم استان البرز توسط دستگاه‌های اجرایی خاطر نشان کرد: دلیل عمده مشکلات سوء مصرف آب در استان به مصارف خانگی مربوط نیست و بیشترین هدررفت را در زمینه کشاورزی و صنعتی داریم که باید متولیان امر سیاست‌های اصلاح کشت و آبیاری را پیگیری کنند تا محصولات پرمصرف جای خود را به محصولات کم مصرف بدهند.
فاضلیان با اشاره به اینکه در زمینه صنایع نیز نیاز است تا بهسازی لازم انجام شود گفت:
پیشنهاد ما به مسئولان این است که به عنوان بخشی از حق آبه استان از سدها، از آب پسماند تهران در زمینه کشاورزی و صنعتی استفاده شود.
وی ادامه داد: این موضوع می‌تواند به عنوان یک مطالبه توسط مسئولان پیگیری تا استان البرز و نسل‌های آینده بیش از این متضرر نشوند.
رئیس کل دادگستری البرز گفت: معضل اصلی استان البرز در بخش هایی مانند قاچاق، فساد و آب، عدم اجرای قانون است چرا که ما قوانین مترقی و پیشرونده داریم ولی در زمینه اجرا عملکرد مناسبی دیده نمی‌شود.
فاضلیان ضمن تاکید بر افزایش هزینه ارتکاب جرم در زمینه‌های مختلف زیست محیطی و منابع طبیعی برای مجرمان بیان داشت: در حوزه مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در صورتی که برخوردهای جدی انجام شود، متجاوزان به خود جرات تکرار این اعمال د را نمی‌دهند.
وی ادامه داد: به همین منظور، دستگاه قضایی آمادگی دارد تا علاوه بر اعمال مجازاتهای قانونی نسبت به متخلفان، با همکاری دستگاه‌های متولی زمینه‌های مطالبه ضرر و زیان ناشی از مصرف غیرمجاز آب در محاکم نیز فراهم شود.
رئیس کل دادگستری البرز در بخش دیگری از سخنان خود به اقدام های پیشگیرانه برای کاهش جرائم از جمله سرقت در استان اشاره و افزود: طبق مطالعات انجام شده در دادسرای کرج، ریشه بیش از 90 درصد از سرقت ها به دلیل نبود شغل است، به همین منظور اگر خواهان مقابله با سرقت هستیم، باید وضعیت اقتصادی و معیشت مردم بهبود یابد.
فاضلیان ادامه داد: اولویت دادگستری البرز، برای کاهش وقوع جرم برنامه های پیشگیرانه و اولویت قرار دادن اجرای آن است، که با این اقدام شاهد کاهش محسوس سرقت در استان بوده ایم.
رئیس کل دادگستری البرز با اشاره به اجرای طرح برخورد با مالخرها در استان گفت:‌ این طرح از سال 94 اجرایی و در سال آینده نیز با قدرت و گستره بیشتری انجام می شود، با اجرای این طرح با وجود اینکه سرقت در کشور رشد سالانه 5 الی 10 درصدی خود را ادامه داده ولی در استان البرز با وجود نوپا بودن طرح، 18 درصد کاهش سرقت را در سال 96 در مقایسه با سال 95 داشته ایم.
فاضلیان افزود: اجرای طرح برخورد با مالخرها در البرز در مدت 2 سال نتایج خود را نشان داده ولی هدف اصلی ما این است که سرقت را از اولویت‌های جرایم استان خارج کنیم.
وی ادامه داد: دستگاه قضایی این آمادگی را دارد که از هر نوع اقدام پیشگیرانه حمایت و در مسیر رفع موانع گام بردارد تا شرایط امنی را برای مردم استان فراهم کنیم.
7414/1535
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.