حسن رحیمی چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار اعزامی ایرنا به منطقه پادنای سمیرم افزود: براساس هماهنگی بین دادگستری کل استان اصفهان و استان کهگیلویه و بویر احمد مقرر شد به لحاظ شرایط روحی و نگرانی بازماندگان این حادثه، اجساد پس از انتقال از محل وقوع در کمترین فرصت به پزشکی قانونی یاسوج برای انجام کارهای فنی، کارشناسی و تشخیص هویت منتقل شود.
وی اظهار کرد: اگر چه این اتفاق در حوزه قضایی اصفهان رخ داده ولی به لحاظ سهولت دسترسی به مرجع قضایی این اقدام صورت گرفته است.
دادستان عمومی و انقلاب اصفهان افزود: از اولین لحظه وقوع این حادثه دستگاه قضایی براساس وظیفه خود و به اعتبار اینکه محل وقوع حادثه در حوزه قلمرو قضایی استان اصفهان بوده است به موضوع ورود کرد .
وی یادآور شد: بازپرس مربوطه و دادستان سمیرم نیز از ابتدای وقوع این حادثه در محل مستقر شده اند.
رحیمی افزود: در مسایلی که امر جنایی است براساس قانون ورود بازپرس یک امر اجباری است و همینطور در آیین نامه پیش بینی شده که تیم بررسی صحنه جرم متشکل از کارشناسان مختلف تشخیص هویت، پزشکی قانونی و در این مورد خاص کارشناسان هوا و فضا و سایر کارشناسانی که می توانند در امر کشف علت بروز حادثه کمک کنند زیرنظر بازپرس باید تشکیل شود که این اقدام صورت گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: از روز گذشته که محل سقوط هواپیما مشخص شد بلافاصله بازپرس در اولین فرصت ورود پیدا کرد و اگر چه امکان فرود نبود ولی با اشراف به محل اقدام به فیلمبرداری و مستند سازی از لاشه هواپیما و وضعیت جانباختگان کردند و پرنده تقریبا روال قضایی خود را طی می کند.
هواپیمای ( ATR (شرکت هواپیمایی آسمان با 60 مسافر و 6 خدمه صبح روز یکشنبه از رادار خارج شد و در منطقه کوهستانی دنا کوه از توابع شهرستان سمیرم در جنوب اصفهان سقوط کرد.
ت/6994/6020 / 1339
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.