به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه های نماز جمعه ساوه افزود: مساجد پایگاه های مستحکم نشر آموزه های دینی و معنوی هستند که حفظ و صیانت از این سنگرها وظیفه همه آحاد ملت است.
خطیب جمعه ساوه با اشاره به ویژگی های شخصیتی حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: حضرت زهرا (س) مظهر تمام خوبی ها، فضائل و کمالات انسانی است و بهترین زمان برای تعیین روزی به نام 'زن' و 'مادر' ، میلاد این بانوی بزرگ اسلام است.
وی با بیان اینکه زن در اسلام جایگاه بسیار رفیعی دارد، افزود: البته این مقام و جایگاه از آن زنانی است که در مکتب اهل بیت (ع) و در مکتب فاطمه (س) تربیت شوند و مظهر انوار الهی باشند.
حجت الاسلام حسینی گفت: مادران مظهر والاترین محبت و مهر خداوند در جهان هستی محسوب می شوند و مهم ترین نقش مادری تربیت فرزندان شایسته و همسرداری توام با رعایت عفاف و حجاب در فعالیت های اجتماعی است.
خطیب جمعه ساوه اظهار کرد: از پدران و مادران فاطمی می خواهم که پسران و دختران خود را ترغیب کنند که به حوزه های علوم دینی بروند و با ثبت نام فرزندان خود در این حوزه ها، ضمن آشنایی با مکتب نورانی اسلام و تبلیغ آن، دنیا و آخرت خود را بیمه کنند.
وی، با گرامیداشت هفته نیکوکاری، گفت: با کمک به همنوعان و نیازمندان به ویژه در آستانه سال نو، می توان روح خود را پاک و خود را در معرض لطف پروردگار قرار داد‌ و در این بین کمیته امداد امام خمینی (ره) بهترین و موفق ترین نهادی است که کمک های نقدی و غیر نقدی مردم را در بین قشرهای محروم و ضعیف جامعه توزیع می کند.
خطیب جمعه ساوه با اشاره به روز بزرگداشت شهدا (22 اسفند) افزود: شهدا مایه عظمت، امنیت، استقلال و آزادگی ملت هستند که باید راه آنان را ادامه داد.
حجت الاسلام حسینی، با اشاره به 18 اسفند مصادف با سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، گفت: ارتجاع فرهنگی مهمترین آسیبی است که تهدید کننده جامعه است، بنابراین از مسئولین شهر به ویژه شهرداری و شورای شهر می خواهیم که این مراکز فرهنگی را تقویت کنند.
وی در مورد چهارشنبه آخر سال، گفت: باید مراقب باشیم که چهارشنبه سوری به چهارشنبه سوزی تبدیل نشود.
خطیب جمعه ساوه بیان کرد: اسلام با شادی و نشاط و جشن های مشروع نه تنها مخالف نیست بلکه آن را لازمه پویایی زندگی جامعه می داند.
/30756539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.