به گزارش ایرنا، فرزانه بیکی روز سه شنبه در همایش طرح بنای نور در اراک، افزود: تعهد استان ها در جمع آوری نذورات مردمی برای بازسازی عتبات عالیات در سال جاری یکهزار و 200 میلیارد ریال بوده که نیمی از آن با مشارکت بانوان محقق شده است.
وی ادامه داد: استان مرکزی امسال سهم 50 میلیارد ریالی در بازسازی عتبات عالیات دارد که بخش قابل توجهی از آن جذب و به عراق ارسال شده است.
مسئول امور بانوان ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور گفت: ساخت صحن حضرت زینب(س) به عنوان مهمترین طرح در دست انجام در کربلا، در فضای میان تل زینبیه تا خیمه گاه حسینی در مساحت 160 هزار متر مربع در دست انجام است و پیش بینی می شود تکمیل آن پنج سال به طول بیانجامد.
وی گفت: با انعقاد تفاهم نامه سه جانبه بین ستاد بازسازی عتبات عالیات، بانک رسالت و سازمان بسیج جامعه زنان کشور، بانوان بسیجی می‌توانند با پرداخت اقساطی نذورات، در فیض توسعه حرم‌های مطهر مشارکت کنند.
بیکی بیان کرد: براساس این تفاهم نامه، بانوان بسیجی می‌توانند به پایگاه‌ها و حوزه‌های بسیج مراجعه کرده و با اعلام میزان مشارکت و توان بازپرداخت اقساط، نذر خود را به ستاد عتبات اهداء و اقساط آن را به‌صورت قرض الحسنه (بدون سود) به بانک رسالت پرداخت کنند.
ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی از سال 1384، 2 سال پس از ستاد بازسازی عتباد عالیات کشور فعالیت خود را آغاز کرد.
این استان تا کنون در حدود 200 طرح مختلف از قبیل ساخت سقاخانه های حرم های امام موسی کاظم(ع)در شهر کاظمین، امام علی(ع) در شهر نجف و امام حسین(ع) در کربلا و ساخت صحن حضرت زهرا(س) در شهر نجف مشارکت داشته و ساخت ضریح ابراهیم مجاب(ع) و باب الراس حضرت عباس (ع) نیز مهمترین فعالیت های این ستاد است.
3017/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.