به گزارش دریافتی دوشنبه ایرنا از کمیته روابط عمومی و اطلاع رسانی موکب احمدبن موسی(ع)، آیت‌الله اسدالله ایمانی با اشاره به برپایی موکب احمدبن موسی (ع) در ایام اربعین حسینی در کربلای معلی، اظهار داشت: کسانی که پایداریشان در راه شهادت و مصیبت اباعبدالله ‌الحسین (ع) بیش از سایر افراد است، در اربعین شرکت می‌کنند.
رئیس هیات امنای موکب احمدبن موسی استان فارس، گفت: اگر مصیبت‌های جامعه را ارزیابی کنیم مشاهده خواهیم کردمعمولا در روز اول عزا افرادزیادی شرکت می‌کنند اما همه این افراد در روز چهلم (اربعین) حضور ندارند و تنها افراد خاصی که متوفی رامی شناختند و یا با فامیل ارتباط ویژه‌ای دارند، بیشتر ازبقیه در چهلم اظهار علاقه می‌کنند و این نشان می‌دهد که پیوند این عده بیش از سایرین است و همین مساله برای عزاداری امام حسین (ع) نیز صدق می‌کند.
آیت‌الله ایمانی اظهار کرد: با توجه به این ویژگی‌ها ما معتقدیم که زیارت اربعین نشانه افراد مومن است و کسانی که پایداریشان در راه شهادت و مصیبت اباعبدالله‌الحسین(ع) بیش از سایر افراد است در اربعین شرکت و به ساحت مقدس این امام بزرگوار ادای احترام می کنند.
آیت الله ایمانی به لزوم برگزاری هر چه باشکوه تر پیاده ‌روی اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: به برکت نظام جمهوری اسلامی، نام امام حسین (ع) جهانی شده و تا نام امام حسین(ع) جهانی نباشد، قیام حضرت مهدی (عج) انجام نمی‌گیرد زیرا مهدی موعود (عج) خودش را فرزند امام حسین (ع) معرفی می‌کند، از این رو مردم باید امام حسین (ع) را بشناسند و اربعین وسیله شناخت این امام بزرگوار است.
وی ادامه داد: وقتی که جمعیت زیادی به آن شکل عظیم و باشکوه به ساحت مقدس امام حسین(ع) اظهار علاقه می کنند و به زیارت آن حضرت می‌روند، وظیفه مسئولان است که به صورت متقابل نسبت به این جمعیت مهر و محبت بیشتری داشته باشند و برای این کار موکب‌ها را برپا و هزینه‌های آن را پرداخت کنند تا زائران امام حسین(ع) به سادگی، با آرامش و آسایش بتوانند مسیر را طی کرده و به کربلا برسند.
آیت‌الله ایمانی ادامه داد: دلیل برپایی موکب‌ها در پیاده‌ روی اربعین حسینی این است که همزمان با حرکتی که در طول تاریخ مطرح بوده، از عزاداران امام حسین (ع) پذیرایی شود که البته این کار اختصاص به عصر و زمان ما ندارد و از دیرباز تاکنون وجود داشته اما اکنون تکامل پیدا کرده است و این موکب‌ها، عزاداری‌ها را به سمت کمال هدایت می‌کنند.
امام جمعه شیراز، به خدمات رسانی موکب احمد بن موسی (ع) در روز اربعین در شهر کربلا اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه استان فارس، استان احمدبن موسی(ع) است و به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) نامگذاری شده، باید نام آن حضرت باقی بماند و به همین سبب موکب استان فارس را به عنوان احمدبن موسی(ع) نام نهاده اند.
آیت الله ایمانی اظهار داشت: هر موکبی که از استان فارس در کربلای معلی برپا شود باید با نام حضرت احمدبن موسی(ع) فعالیت کند و خدمات رسانی به به زائران در این موکب باید شایسته و درخورشان مردم استان فارس باشد.
سال 95 بیش از 100 هزار نفر از استان فارس برای شرکت در آیین اربعین حسینی در کربلای معلی، ثبت نام کردند.
به گفته مسعود شوشتری، جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور در سال 95 بیش از 2 میلیون و 400 هزار زائر برای برپایی اربعین حسینی از سه نقطه مرزی وارد کشور عراق شدند، بنا به اظهار این مسئول، پیش بینی می شود در سال 96شمار این زائران به بیش از سه میلیون نفر افزایش یابد.
امسال اربعین حسینی مصادف با هجدهم آبان است.
دریافت: نیکنام خشنودی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
6113 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.