به گزارش ایرنا، قنبر موسی نژاد روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: 26 پایگاه جشن نیگوکاری استان امسال به صورت سیار و 83 پایگاه ثابت پیش بینی شده است.
وی گفت: شعار امسال جشن نیکوکاری'جوانه لبخند بکاریم' است و پیش بینی می شود مردم خیر استان مرکزی در ایام پایانی سال بیش از 70 میلیارد ریال کمک کنند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی گفت: جشن نیکوکاری امسال در سه مرحله در مدارس 16 اسفند، در پایگاه های کمیته امداد امام(ره) 17 اسفند و در میعادگاه های نماز جمعه در 18 اسفند ماه برگزار می شود.
موسی نژاد افزود: یک هزار و 342 مدرسه، 580 پایگاه مساجد و معابر و 34 مرکز نیکوکاری آماده دریافت کمک های مردمی در جشن نیکوکاری استان مرکزی هستند.
وی اظهار کرد: در جشن نیکوکاری پارسال مردم نوعدوست استان 45 میلیارد ریال کمک کردند که شامل 15 میلیارد ریال کمک نقدی و 30 میلیارد ریال کمک غیرنقدی بود.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی گفت: 34 مرکز نیکوکاری در استان مرکزی فعال است و در سال جاری 75 میلیارد و 700 میلیون ریال کمک مردمی در این مراکز جمع آوری شده است که پیش بینی می شود تا پایان سال به 80 میلیارد ریال افزایش پیدا کند.
وی اظهار کرد: استفاده از ظرفیت معتمدان و خیران محله و شناسایی افراد نیازمند از جمله وظایف مراکز نیکوکاری است تا دراین راستان ارتباط اغنیا و فقرا برقرار و اعتمادسازی شکل گیرد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی گفت: این نهاد حمایتی در سرفصل های مختلف کاری امسال نسبت به سال گذشته 65 درصد رشد درآمدی داشته است.
موسی نژاد افزود: 63 میلیارد و 330 میلیون ریال در سال جاری درآمد حاصل از زکات در استان بودکه نسبت به سال گذشته رشد خوبی داشته است.
وی اظهار کرد: چهارهزار نفر از مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی با توانمندسازی این مجموعه امسال از چرخه حمایت خارج شده اند و 2 هزار نفر جایگزین و یک هزار نفر هم در پشت نوبت دریافت خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی هستند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی گفت: 850 خانواده زندانی تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) این استان قرار دارند که به غیر از ارائه خدمت مسکن تمامی کمک های این نهاد به آنان تعلق می گیرد.
موسی نژاد افزود:40 درصد از اعتبارات کمیته امداد امام خمینی(ره) از منابع دولت، 30 درصد کمک های مردمی و 30 درصد نیز از محل منابع و مجتمع های اقتصادی این نهاد حمایتی تامین می شود.
وی تاکید کرد: درآمد حاصل از کمیته امداد امام خمینی (ره) در هر شهرستان استان مرکزی در سرفصل های مختلف به مصرف افراد تحت حمایت همان منطقه می رسد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی وی اظهار کرد: خیران این استان در بخش اکرام ایتام در سال جاری 63 میلیارد و 600 میلیون ریال کمک کردند و در طرح محسنین نیز با رشد 200 درصدی 25 میلیارد ریال کمک شده است.
وی تصریح کرد: براساس قانون برنامه ششم توسعه خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) باید به صورت زمان دار به مددجویان ارایه شود و در فرآیند توانمند سازی مددجویان یک تا پنج سال باید بتوانند به استقلال معیشتی دست پیدا کنند و از گردونه حمایت خارج شوند.
81 هزار و 816 نفر در قالب 44 هزار و 824 خانوار از خدمات حمایتی کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) استان مرکزی بهره مند می شوند.
6991/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.