به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین دشتی روز شنبه در مصاحبه با خبرنگاران افزود: از این مقدار 170 میلیارد و 200 میلیون ریال وام از منابع کمیته امداد و 180 میلیارد ریال و 200 میلیون ریال توسط بانک ها به مدد جویان تحت پوشش پرداخت شده است.
وی با اشاره به اینکه پرونده حدود 200 میلیارد ریال وام مدد جویان هم تکمیل و به بانک های عامل معرفی شده است، بیان کرد: بانک ها تعامل وهمکاری خوبی با کمیته امداد داشته و در پرداخت تسهیلات به مددجویان مشکلی ندارند بلکه مددجویان قادر به معرفی ضامن به بانک ها نیستند.
وی با بیان اینکه این تسهیلات برای ایجاداشتغال و کارگشایی مددجویان پرداخت شده است، اظهار کرد: در 11 ماه امسال صندوق قرض الحسنه امداد ولایت استان برای چهار هزارو 778 نفر از مددجویان 91 میلیارد و 240 میلیون ریال به صورت قرض الحسنه پرداخت کرده است.
وی اضافه کرد: طبق قانون بودجه سال 96 مستمری مدجویان نسبت به سالهای قبل حدود چهار برابر شده است به طوری مستمری سرانه مددجویان استان در سالهای قبل 157 میلیارد ریال بود که این رقم امسال به 466 میلیارد ریال افزایش یافته است.
دشتی گفت: امسال هم جشن نیکوکاری با شعار ' جوانه لبخند می کاریم ' با هدف تامین نیازهای دانش آموزان و خانواده های نیازمند در استان برگزار خواهد شد و روز چهارشنبه شانزدهم اسفند ماه با عنوان هر مدرسه یک پایگاه نیکوکاری برگزار خواهد شد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اردبیل افزود: برای همین 170 هزار پاکت نیکوکاری تهیه و برای توزیع در بین دانش آموزان در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه هفدهم اسفند ماه هم پایگاههای جشن نیکوکاری در سراسر استان دایر خواهد شد، اظهار کرد: 200 پایگاه سیار و ثابت برای این منظور در نظر گرفته شده است که 70 درصد این صندوق ها به صورت سیار و مابقی هم به صورت ثابت خواهد بود.
وی بیان کرد: هیجدهم اسفند ماه هم پایگاههای جشن نیکوکاری در مصلی ها و مکانهای برگزاری نماز جمعه برای دریافت کمک هایی مردمی دایر خواهد شد.
26 هزار خانوار با جمعیت 45 هزار و 37 نفر در استان اردبیل تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.
6130/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.