به گزارش ایرنا، ابوالفضل مرتضیان روز چهارشنبه در آیین نواختن زنگ نیکوکاری و جشنواره آیین های سرزمین من، افزود: پایگاه های جمع آوری کمک های مردمی از 18 لغایت 20 اسفند ماه سال جاری به صورت نمادین در مساجد، مدارس و پایگاه ها برگزار می شود.
وی بیان کرد: شعار هفته احسان و نیکوکاری سال جاری بهار همدلی و شکوه مهربانی استو قرار است کمک های نقدی و غیر نقدی مردم با همکاری آموزش و پرورش، بسیج، کمیته امداد امام خمینی (ره) و صدا سیما جمع آوری شود.
مرتضیان با تاکید بر این امر که این آیین در روز 18 اسفند ماه سال جاری در مدارس برگزار می شود، اظهار کرد: مدارس استان با عنوان 'هر مدرسه یک پایگاه و هر دانش آموز یک هدیه' در این آیین حضور دارند.
وی تصریح کرد: با نواختن زنگ نیکوکاری در 15 ناحیه آموزش و پرورش استان، 140 هزار پاکت توزیع شده در بین دانش آموزان در راستای کمک به نیازمندان جمع آوری شده و میان افراد بی بضاعت توزیع می شود.
معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی ادامه داد: روز 19 اسفند ماه سال جاری این آیین در پایگاه های کمیته امداد امام خمینی (ره) سرار استان برگزار شده که در این خصوص پایگاه های بسیج مقاومت نیز مساجد آماده دریافت کمک های نقدی و غیر نقدی مردم هستند.
مرتضیان، شناسایی 10 هزار مکان حقیقی و حقوقی در استان برای مراجعه امدادگران در راستای جمع آوری کمک های مردمی برای نیازمندان به صورت گروه های 2 نفره، چهره به چهره را از دیگر اقدامات انجام شده در این بخش عنوان کرد.
وی افزود: در 20 اسفند ماه سال جاری پایگاه های جمع آوری کمک های مردمی در محل برگزاری نماز جمعه نیز فعال است و آماده دریافت کمک های مردم می باشد.
مرتضیان اظهار کرد: در طرح سفیر احسان نیز اقلام مازاد همشهریان که در خانه تکانی سال جدید نیازی به استفاده آنها نیست جمع آوری و در بین نیازمندان توزیع می شود.
معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی خاطر نشان کرد: استفاده از شبکه خیران و مراکز خیریه از دیگر رویکردهای آیین احسان و نیکوکاری است که با کمیته امداد امام خمینی (ره) استان، تعامل و همکاری مرکز خیریه و خیران چهارهزار سبد مواد غذایی و پوشاک در بین مددجویان تحت حمایت این نهاد توزیع شده است.
مرتضیان، ترویج و نهادینه کردن فرهنگ احسان، انفاق، نیکوکاری و کاهش آلام و درد های نیازمندان در آستانه سال نو را هدف از این اقدام عنوان کرد.
وی خاطر نشان کرد: بنا بر دستور استاندار مرکزی قرار است در آستانه سال جدید به هر یک از 2 هزار و 300 یتیم تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) 500 هزار ریال هدیه نقدی پرداخت شود.
40 هزار خانواده نیازمند تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی هستند.
7114/6013 خبرنگار: شیما کریمی*** انتشاردهنده: مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.