به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید علی حسینی در خطبه های این هفته نماز جمعه خمین در مصلی امام خمینی(ره) این شهر افزود: حفظ و اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت تداوم راه شهدا است که باید به بهترین شکل انجام شود.
وی اظهارکرد: شهدا حق بزرگی بر گردن آحاد جامعه دارند و خانواده شهدا و همسران جانبازان در پیشگاه خداوند دارای جایگاه ویژه هستند.
امام جمعه خمین در بخش دیگری از سخنانش به سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در چهاردهم اسفند ماه اشاره کرد و افزود: این نهاد حمایتی از قدیمی ترین کانون های خدمتی در نظام اسلامی است که توانسته از محرومان دستگیری کند و در ماموریت های محوله با تعهد و دلسوزی عمل کرده است.
حجت الاسلام حسینی گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) متصدی کمک رسانی به نیازمندان است و نیکوکاران خیر اندیش نیز دوشادوش این نهادهای حمایتی حرکت می کنند که این مهم مصداق مهرورزی و همنوع دوستی مد نظر اسلام است.
وی توضیح داد: با توجه به نزدیک بودن سال نو افراد متمکن با ارائه کمک ها به کمیته امداد امام خمینی (ره) بستر شادمانی نیازمندان را فراهم می کنند.
خطیب جمعه خمین اضافه کرد: مردم باید ازخرید اقلام و کالای غیر ضروری خودداری کنند و به فکر کسانی باشند که قادر به تامین مایحتاج اولیه خود نیز نیستند.
حجت الاسلام حسینی در بخش دیگری از سخنانش به هفته منابع طبیعی و روز درختکاری نیز اشاره کرد و افزود: اقدام به درختکاری باقیات صالحات است و بهتر است که در این ایام درختان مثمر کاشته شودتا مردم از ثمرات و فواید آن بهره ببرند.
وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: آمریکا در تلاش است تا با جوسازی در منطقه خاورمیانه، جمهوری اسلامی ایران و جبهه مقاومت را بدنام کند اما این توطئه محکوم به شکست است چرا که همواره حق ماندگار است.
حجت الاسلام حسینی گفت: آمریکا و همپیمانانش بزرکترین ناقص حقوق بشر هستند و مصادیق آن در خاورمیانه هویداست.
وی بر حمایت بیشتر حوزه های علمیه تاکید کرد و گفت: حوزه علمیه خمین از سطح علمی بالایی برخوردار است و پتانسیل تربیت مجتهد را دارد.
امام جمعه خمین همچنین با تاکید بر اهمیت عفاف و حجاب و رعایت موازین اسلامی در جامعه خاطرنشان کرد: عفاف و حجاب ریشه در فرهنگ ایرانی دارد و بنیان خانواده در ایران اسلامی با عفاف و حجاب پیوند مستحکمی دارد.
شهرستان خمین از توابع استان مرکزی دارای 105 هزار نفر جمعیت است که نماز جمعه در 2 شهر آن اقامه می شود.
7277/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.