حمید رضایی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 87 دستگاه تاکسی فرسوده زیر پوشش طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل قرارگرفتند که از این تعداد 76 تاکسی تاکنون نوسازی و مابقی نیز در روند اداری واگذاری ها قرار دارند.
رضایی ادامه داد: برای نوسازی و بهینه سازی ناوگان حمل و نقل درون شهری خمین، به ازای هر دستگاه تاکسی 200 میلیون ریال تسهیلات بانکی اعطا شده است.
وی، شمار ناوگان تاکسی فرسوده این شهرستان را 122 دستگاه بیان کرد و ادامه داد: با توجه به آلودگی های زیست محیطی ناشی از فعالیت خودروهای فرسوده، توجه به ساماندهی این خودروها نقش مهمی در کاهش آلایندگی دارد.
مدیر عامل سازمان حمل و نقل همگانی شهرداری خمین گفت: 305 دستگاه تاکسی شامل خطی و گردشی در این شهر فعال است و برنامه ای برای توسعه بیشتر ناوگان حمل و نقل عمومی این شهر وجود ندارد چرا که با توجه به جمعیت شهری ظرفیت تکمیل است.
رضایی ادامه داد: روزانه 18 هزار سفر در این شهر از مبدا به مقصد جابه جا می شود و 180 سرویس عمومی مدارس، روزانه چهار هزار دانش آموز را جابه جا می کنند.
وی در ارتباط با ترافیک شهری افزود: در 2 سال گذشته 90 درصد از مصوبات شورای ترافیک شهرستان خمین اجرا شده است.
وی گفت: راه اندازی رایگان خط آرامستان از برنامه های اجرایی امسال است که مسافر را از پنج نقطه شهر در روزهای پنجشنبه جابه جا می کنند.
وی بیان کرد: برای خدمات رسانی مطلوب به مسافران و شهروندان راه اندازی خط مینی بوس در حواشی شهر نیز به زودی اجرا می شود.
305تاکسی، 420 تاکسی آژانس ،210 وانت بار، 55 مینی بوس و 52 تاکسی بی سیم در شهر 70 هزار نفری خمین زیر پوشش سازمان حمل و نقل همگانی شهرداری خمین قراردارند.
7277/3075/ خبرنگار: افسانه آروند *** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.