فخرالدین معصوم زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون پنج هزار و 127 دستگاه تاکسی در سطح شهر ارومیه مشغول جابه جایی مسافران است که از این تعداد 979 دستگاه فرسوده بوده و سال تولید آن به پیش از سال 1386 برمی گردد.
وی با بیان اینکه تردد تاکسی های فرسوده ارومیه از سال 1397متوقف می شود، اظهار کرد: از آغاز طرح نوسازی تاکسی های فرسوده شهر ارومیه تاکنون 721 دستگاه تاکسی نوسازی شده است.
معصوم زاده گفت: در روند نوسازی تاکسی های فرسوده شهر ارومیه، خودرهای مدل 86 و پایین تر نو می شوند.
وی افزود: رانندگان تاکسی مدل 86 به پایین می توانند نسبت به نوسازی خودروهای خود اقدام کنند و در صورت نوسازی نشدن، خدمات تاکسیرانی برای این اشخاص قطع و از سال 1397 نیز از تردد آنها در سطح شهر جلوگیری می شود.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری ارومیه اضافه کرد: با وجود اینکه سایت نوسازی تاکسی های فرسوده در ماه های گذشته بسته بود، ولی روند تحویل تاکسی های فرسوده ارومیه به مرکز اسقاط را با همراهی رانندگان تاکسی انجام دادیم.
وی ادامه داد: سایت نوسازی تاکسی های فرسوده دوباره باز شده و روند نوسازی تا بهمن ماه سال جاری ادامه دارد و بعد از این تاریخ تمدید نمی شود.
وی گفت: در حال حاضر میانگین عمر ناوگان تاکسیرانی ارومیه حدود هشت سال است و امیدواریم با نوسازی تاکسی های فرسوده این رقم به حدود پنج سال برسد.
به گزارش ایرنا، شهر ارومیه 750 هزار نفر جمعیت و بیش از 11 هزار هکتار مساحت دارد؛ در حال حاضر سرانه تاکسی در شهر ارومیه، یک دستگاه تاکسی برای هر 146 نفر است.
طرح نوسازی تاکسی های فرسوده همزمان با سراسر کشور در بهمن ماه سال 1394 با اختصاص تسهیلات بانکی برای متقاضیان در ارومیه نیز آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.
8137/2093 ** خبر: سیده فاطمه سجادی ** انتشار: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.