به گزارش ایرنا، غلامرضا حیدری نوری روز چهارشنبه به مناسبت سی امین سال فعالیت این دانشگاه در ساوه و در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساوه دارای رتبه جامع در بین دانشگاه‌های آزاد کشور است که در استان مرکزی فقط اراک و ساوه دارای چنین رتبه ای هستند.
وی از افزایش شمار دانشجویان این دانشگاه از نیمسال دوم تحصیلی جاری خبر داد و افزود: با اقدامات صورت گرفته، سیر نزولی و کاهش دانشجو که در سال‌های گذشته وجود داشت، متوقف شد.
نوری بیان کرد: اکنون این دانشگاه در 124 رشته تحصیلی شامل کشاورزی، فنی و مهندسی، علوم انسانی و پرستاری فعالیت می کند.
وی ادامه داد: 174 عضو هیات علمی به صورت تمام وقت و رسمی با این دانشگاه همکاری می کنند که از نظر شاخص هرم هیات علمی در جایگاه قابل قبولی قرار دارد و حدود 75 درصد از اعضای هیات علمی این واحد داری درجه دکتری و پی.اچ.دی هستند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساوه اظهار کرد: در این دانشگاه 127 آزمایشگاه و کارگاه مجهز به استانداردهای ویژه با دستگاه و تجهیزات پیشرفته و نیز کتابخانه دیجیتال مستقر شده است.
به گفته این مسئول، حدود 132 هزار متر مربع فضای ساختمانی در دانشگاه واحد ساوه وجود دارد که بیشتر آن در شهرک دانشگاهی خاتم الانبیاء مستقر است.
نوری اظهار کرد: این واحد یکی از معدود دانشگاه های بزرگ کشور با 313 هکتار زمین از نظر عرصه است و برای پاسخگویی به نیاز 50 هزار دانشجو کفایت می کند.
نوری ادامه داد: تلاش می شود با جذب هیات علمی و توسعه رشته های تحصیلی به ویژه در مقطع ارشد و دکتری بخش آموزش دانشگاه توسعه یابد.
وی گفت: در حوزه پژوهش نیز این دانشگاه با بهره گیری از آزمایشگاه، کارگاه های مجهز و دستگاه های مناسب به دنبال اخذ استاندارد 17025 است که باعث می شود حوزه های صنعت، کشاورزی و بهداشت و درمان بتوانند برای انجام تحقیقات، از ظرفیت های این دانشگاه استفاده کنند.
وی تولید علم منجر به خلق ثروت را از دیگر سیاست های دانشگاه برشمرد و افزود: در این میان به دنبال ایجاد فرصت‌های شغلی و کارآموزی موثر برای جذب بازار کار با حضور مراکز رشد و گروه‌های فناور به منظور تجاری سازی هستیم.
در این مراسم با اهدای لوح تقدیر از خبرنگاران شهرستان ساوه تجلیل شد.
دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساوه در سال 1366 با 64 دانشجو در چهار رشته تحصیلی کار خود را آغاز کرد.
6539/3075 خبرنگار: زینب احمر *** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.