به گزارش ایرنا، فرهاد رهبر عصر روز سه شنبه در آیین معارفه سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی در دانشگاه امیرکبیر اراک، افزود: همگامی آموزش عالی کشور و دانشگاه آزاد اسلامی در شرایط کنونی با حوزه صنعت تکلیفی زیربنایی که به تولید ثروت و کارآفرینی می انجامد.
وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی با برخورداری از 35 هزار عضو هیات علمی ثابت و بیش از 40 هزار نیروی هیات علمی مقطعی و پاره وقت، بیش از 60 درصد ظرفیت هیات علمی دانشگاه های کشور را در اختیار دارد که می توان از این سرمایه ارزشمند در راستای ایده پردازی و ارائه راهکارهای علمی و منطقی برای تقویت مرزهای دانشی در کنار تولید ثروت در جامعه استفاده کرد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور بیان کرد: کشور ایران ظرفیت های زیادی را در بخش های معدنی، اقلیمی و ذخایر زیرزمینی دارد که باید با بهره گیری از روش های نوین علمی و پژوهشی بهره برداری مناسب از این منابع خدادادی در اولویت باشد.
وی افزود: خودکفایی و اقتصاد درون زا با استفاده هدفمند از منابع کشور در کنار ایده های نو، روش های اصولی تبدیل ایده به تولید و درآمد و تلاش برنامه محور در دانش نوین و روز حاصل می شود که دانشگاه ها در کنار تصمیم سازان اقتصادی و اجرایی محوریت این نهضت را در دست دارند.
رهبر اظهار کرد: بهره گیری حداکثری از توان دانشگاه های کشور برای گره گشایی از مشکلات و اثربخشی امور تاکنون در حدانتظار نبوده است و امروز دوران آن است که علم را به معنای واقعی در خدمت اقتصاد ، حوزه اجتماعی و مردم قرار دهیم.
وی با بیان اینکه استان مرکزی به خصوص شهرستان اراک ظرفیت عظیمی در صنایع مختلف و کشاورزی دارد، بیان کرد: استادان دانشگاه باید روزانه بخشی از زمان خود را در صنایع و مزارع مختلف بگذرانند و با راه اندازی اتاق های فکر در راستای ایده پردازی برای به روز رسانی عوامل تولید، تولیدات رقابت پذیر و همچنین استفاده بهینه از حامل های انرژی گام بردارند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی می تواند اعضای هیات علمی خود را به صنایع مختلف اعزام کرده و در بخش تحقیقات و توسعه راهبردی صنایع به کار گیری شوند.
وی با بیان اینکه این مهم با هزینه دانشگاه آزاد اسلامی انجام می شود، بیان کرد: در صورتی که حضور اعضای هیات علمی به ارزش افزوده و ارتقای بهره وری تبدیل شد صنایع بخشی از درآمدها را به حساب دانشگاه آزاد اسلامی واریز کنند.
رهبر اظهار کرد: در دهه های 60 تا 80، کشور نیازمند کادری مجرب برای اداره امور دستگاه های اجرایی و همچنین تولید علم و دانش برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی بود که دانشگاه آزاد اسلامی در همه این امور به بهترین شکل ممکن انجام وظیفه کرد.
وی ادامه داد: رسالت و تکالیف این دانشگاه در برهه کنونی تغییر کرده و دانشگاه آزاد اسلامی تلاش برای استفاده از علم و پژوهش در راستای ریشه کنی فقر و محرومیت و ایجاد استغال و تولید ثروت را در نقاط مختلف کشور با قوت رویکرد خود قرار داده است.
در این آیین عباسعلی حیدری به عنوان سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی معرفی و از خدمات علیرضا نظام آبادی رئیس سابق این دانشگاه تقدیر شد.
بیش از 130 هزار دانشجو در 81 دانشگاه در نقاط مختلف استان مرکزی تحصیل می کنند.
3017/ 6013/خبرنگار: مصطفی مجللی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.