به گزارش ایرنا، سعید فائض پور روز چهارشنبه در نشست کارگروه اشتغال روستایی شهرستان ساوه که در فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: سهم اعتبارات اشتغال روستایی استان مرکزی از محل منابع بانک های سینا و پست بانک حدود 300 میلیارد ریال است که از این مقدار حدود 170 میلیارد ریال با نرخ هشت درصد پرداخت شده و در شهرستان ساوه حدود 60 میلیارد ریال در قالب هفت طرح پرداخت شده است.
وی ادامه داد: تا پایان امسال میزان اشتغال ایجاد شده از محل اعتبارات پرداختی در سطح استان و نیز شهرستان ساوه، اطلاع رسانی می شود.
فائض پور افزود: به دلیل توجه ویژه فرماندار و مجموعه مدیران شهرستان ساوه، اجرای طرح های روستایی در زمینه های گردشگری و صنایع خانگی با پیشرفت های قابل توجهی همراه است.
وی گفت: تا پایان بهمن میزان تسهیلات پرداختی بانک سینا برای اشتغال روستایی به 60 میلیارد ریال می رسد و پیش بینی می شود تا پایان سال حدود 90 میلیارد ریال افزایش یابد.
وی ادامه داد: میزان اشتغال در روستاهای استان از طریق تسهیلات بانک های سینا و پست بانک 300 میلیارد ریال است که از این مقدار حدود 170 میلیارد ریال با نرخ هشت درصد پرداخت شده است.
مدیرکل امور روستایی استانداری مرکزی گفت: در زمینه اعطای تسهیلات توسعه اشتغال روستایی با نرخ بهره 6 درصد که اخیرا ابلاغ شده نیز سهم شهرستان ساوه در مرحله اول، 140 میلیارد ریال است که مقدمات پرداخت این تسهیلات از سوی دستگاه های اجرایی و تخصصی فراهم شده که تاکنون 86 نفر در جهاد کشاورزی ساوه ثبت نام کرده اند.
فائض پور افزود: در مرحله دوم پرداخت این تسهیلات نیز سهم ساوه افزایش می یابد و از محل منابعی که در اختیار استاندار است به شهرستان هایی که در مراحل اولیه موفق عمل کنند، تسهیلاتی نیز پرداخت می شود.
وی گفت: 45 درصد از تسهیلات اشتغال روستایی مربوط به حوزه جهاد کشاورزی در رسته های مختلف است و صرفا منحصر به دامداری و کشاورزی نیست و حوزه های دیگر از جمله محیط زیست و امور آب را هم شامل می شود.
معاون استاندار مرکزی و فرماندار ساوه نیز در این نشست، گفت: دولت توجه ویژه ای برای اشتغال روستاها دارد و و با لایحه 2 فوریتی که در این زمینه ارائه کرد، نشان داد اراده و عملکرد متفاوتی نسبت به سایر دولت ها قبل دارد.
محمد بهاروند افزود: در نشست کارگروه اشتغال روستایی ساوه 65 طرح روستایی با 280 میلیارد ریال اعتبار که توان ایجاد شغل برای 620 نفر را دارد، تصویب شد.
وی افزود: همه مسئولان باید در راستای ایجاد شغل در روستاها گام بردارند و اولین دغدغه شوراهای روستایی و دهیاران نیز باید تامین اشتغال پایدار باشد.
معاون استاندار مرکزی اظهار کرد: با روی کار آمدن دولت دکتر روحانی، دولت علاوه بر ارائه طرح 2 فوریتی برای ایجاد اشتغال در روستاها، از مقام معظم رهبری نیز برای اعطای تسهیلات از صندوق توسعه ملی بدین منظور درخواست کرد و معظم له نیز با پرداخت یک و نیم میلیارد دلار موافقت کردند.
فرماندار ساوه گفت: تسهیلات اعطایی با کارمزد 6 درصد به روستائیان پرداخت می شود که فرصت بسیار خوبی برای توسعه و ایجاد اشتغال در نواحی روستایی در قالب صنایع کوچک و مشاغل خانگی است.
بهاروند گفت: دولت تسهیلات مناسبی برای شهرهای زیر 10 هزار نفر پیش بینی کرده که اکثر شهرهای ساوه از قبیل غرق آباد و نوبران شامل دریافت این تسهیلات می شوند.
فرماندار ساوه گفت: با اقدامات موثری که در زمینه اعطای تسهیلات و ایجاد طرح های اشتغالزا در شهرستان ساوه انجام شده، روند مهاجرت روستائیان از شهرها به زادگاهشان به نحو مطلوبی در حال انجام است.
شهرستان ساوه دومین کانون جمعیتی استان مرکزی است که بیش از 290 هزار نفر جمعیت دارد.
6539/3075 خبرنگار: یحیی معماری *** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.