به گزارش ایرنا، محمدعلی نجفی در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان که عصر شنبه در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه مسئولیت ما در قالب بخشی، سازمانی و وزارت خانه ای مشخص است افزود: اکنون یکی از بحث های مهم برنامه توسعه اقتصاد دانش بنیان توجه به مراکز دانشگاهی محسوب می شود.
وی ادامه داد: براساس سخنان رییس جمهوری مربوط به اقتصاد موضوع جدیدی در کشور راه اندازی شده تا عرصه را برای تهاجم دشمن تنگ تر کند از این رو ارتقای بهره وری نکته حائز اهمیتی است که باید به آن توجه بیشتری داشت.
نجفی گفت: این استان سال گذشته از سهمیه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید بهره برداری درستی انجام نداده، این در حالی است استان هایی پایین تر از البرز در جایگاه بهتری نسبت به استفاده از این تسهیلات قرار دارند.
وی افزود: ایجاد کارگروه های تخصصی اقتصاد مقاومتی در استان البرز پیشنهاد می شود، به این دلیل که موضوعات به صورت تخصصی دنبال می شود و به نتیجه لازم در زمان کمتری می رسد.
استاندار البرز اضافه کرد: بهره گیری از ظرفیت های دانشگاهی موجود در استان البرز برای به نتیجه رسیدن هر چه سریع تر پروژه ها در بخش های مختلف از جمله حوزه کشاورزی ضرورت دارد.
وی با اشاره به وجود ظرفیت های مراکز علمی و تحقیقاتی در استان البرز گفت: باید دید در راستای اجرای سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری دستگاه های اجرایی چه عملکردی داشته اند.
نجفی با بیان اینکه ظرفیت اشتغال البرز در بخش کشاورزی از 606 درصد افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: ایجاد 45 هزار اشتغال در کارگروه اشتغال استان البرز تعریف شده است.
وی گفت: اکنون حدود 20 استان با عنوان استان سبز مطرح می شوند، ولی البرز همچنان از این امر بی بهره است.
استاندار البرز افزود: امید است برنامه های در دستور کار پیرو اجرایی شدن پروژه های گازرسانی به روستاهای البرز یک سال زودتر انجام شود.
1535/6155خبرنگار:وحیده عسکری**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.