سعید فرخی ظهر روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: با بهره برداری از این طرح ها، 2 هزار و 581 شغل به صورت مستقیم ایجاد شد.
وی بیان کرد: از مجموع طرح های اقتصادی و صنعتی استان مرکزی در ایام الله دهه مبارک، 87 طرح به بهره‌برداری رسیده و عملیات اجرایی چهار طرح نیز آغاز شده است.
فرخی تصریح کرد: 16 طرح در شهرستان‌ اراک، 15 طرح در ساوه، 14 طرح در زرندیه و مابقی در سایر شهرها به بهره برداری رسیده است.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی ادامه داد: از ابتدای اجرایی شدن طرح رونق تولید در واحدهای تولیدی کوچک و متوسط، مبلغ 14 هزار و 141 میلیارد ریال به یک هزار و 925 واحد تولیدی کوچک و متوسط استان مرکزی در قالب تسهیلات پرداخت شده است.
وی گفت: از مجموع تسهیلات پرداخت شده، 7 هزار و 168 میلیارد ریال به یک هزار و 66 واحد تولیدی در سال 95 و 6 هزار و 973 میلیارد ریال به 859 واحد تولیدی از ابتدای سال 96 تاکنون پرداخت شده است.
فرخی اظهار کرد: استان مرکزی پس از اصفهان و تهران رتبه سوم کشوردر ارزیابی عملکرد طرح رونق تولید را به خود اختصاص داده است.
وی افزود: 206 جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان مرکزی تشکیل شده و مسائل و مشکلات یک هزار و 985 واحد تولیدی مورد بررسی قرار گرفته است.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی ادامه داد: 77 واحد تولیدی استان مرکزی به منظور بررسی چالش های پیش رو، به کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید وزارت صنعت، معدن وتجارت معرفی شده است.
وی در ادامه میزان صادرات غیر نفتی استان مرکزی از ابتدای سال جاری تاکنون را بیش از 800 میلیون دلار اعلام و تصریح کرد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از 50 درصد رشد دارد.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی گفت: استان مرکزی بر اساس اعلام مرکز آمار ایران در پایان سال 95، با هفت و چهار صدم درصد کمترین نرخ بیکاری را داشته است.
به گفته فرخی، در ارزیابی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، استان مرکزی رتبه دوم مساعد بودن فضای کسب و کار را در سطح کشور را به خود اختصاص داده است.
استان مرکزی به عنوان چهارمین قطب صنعت کشور و دومین قطب صنایع مادرتخصصی است که بیش از 2 هزار و 900 واحد صنعتی دارد.
1995/3075/ خبرنگار: مهدی عظیمی *** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.