به گزارش ایرنا، سید علی آقازاده عصر سه شنبه در ششمین روز از دهه فجر در دیدار با مردم خنجین از توابع شهرستان فراهان در مسجد جامع این بخش افزود: ارایه خدمات مطلوب بهداشتی و درمانی به مردم به ویژه مناطق محروم از مولفه های اساسی خدمت است که مسئولان همه تلاش خود را در این راستا به کار گرفته اند.
وی بیان کرد: بیکاری دغدغه جدی است که بسیاری از خانواده ها را ازار می دهد و تلاش تیم مدیریتی دولت در استان براین است که دامنه اشتغال پایدار را در تمامی مناطق استان به ویژه مناطق محروم و روستایی بگسترانند و این مناطق را به د کانون های اشتغال و معیشت تبدیل کنند.
استاندار مرکزی ادامه داد: دولت توجه ویژه ای به توسعه اشتغال با بهره گیری از ظرفیت ها در مناطق روستایی دارد.
آقازاده تصریح کرد: بسیاری از شهرها و بخش ها از جمله خنجین پتانسیل ایجاد کارگاه های کوچک و خانگی را برای افزایش اشتغال داراست که نباید از آن غافل شود.
وی عنوان کرد: خنجین استعداد و پتانسیل خوبی در بخش کشاورزی، دامپروری و گردشگری دارد که باید نهایت بهره را از آن برد.‌
استاندار مرکزی ادامه داد: برنامه ها و اقدامات خوبی برای مناطق محروم و کم برخوردار از سوی دولت صورت گرفته اما هنوز زوایای زیادی در فرصت سازی شغلی وجود دارد.
آقا زاده در بخش دیگری از سخنانش گفت: انقلاب اسلامی از معجزات قرن حاضر است و تاکنون هیچ انقلابی به این عظمت و اقتدار پا نگرفته است.
وی اظهار کرد: بسیاری از انقلاب های قرن 20 مانند انقلاب چین، شوروی، کوبا پس از پیروزی به مرور تضعیف شده و پس از سال ها دیگر اثری از آن ها یافت نمی شود اما انقلاب اسلامی هر روز مقتدرتر و مستحکم تر شده است.
استاندار مرکزی اضافه کرد: این انقلاب به پشتوانه مردم به پیروزی رسید و مردم سرمایه های اصلی نظام هستند.
آقازاده بیان کرد: انقلاب اسلامی هنوز به تمام اهدافش دست پیدا نکرده اما نمره قابل قبولی در کارنامه آن به ثبت رسیده است و با پشتوانه و استقامت مردم و تلاش مضاعف مسئولان تمام اهداف آن محقق خواهد شد.
وی گفت: مدیران استان مرکزی در ایام الله دهه فجر با بیش از 600 خانواده شهید، جانباز و ایثارگر دیدار می کنند.
استاندار مرکزی افزود: این برنامه از ابتکارهای ستاد دهه فجر استان است و این دیدارها در افزایش روحیه مدیران برای خدمت صادقانه و مطلوب تر نقش موثری دارد.
نماینده مردم آشتیان، تفرش و فراهان در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار گفت: خواسته ها و مطالبات مردم به ویژه در مناطق محروم رصد و دنبال می شود.
سید محمد حسینی افزود: خنجین 6 سال است که به بخش تبدیل شده و استقرارهرچه سریعتر ادارات در این بخش امری ضروری است.
وی بیان کرد: یکی از مطالبات مهم مردم این بخش در حوزه بهداشت و درمان و تسریع در تکمیل درمانگاه شبانه روزی خنجین است.
وی بیان کرد: این درمانگاه هم اکنون 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
نماینده مردم آشتیان، تفرش و فراهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مصوبه خوبی در مجلس شورای اسلامی برای شهرک ها و نواحی صنعتی رقم خورد که بر اساس آن متقاضیان باید 10 درصد قیمت زمین را پرداخت کنند و بقیه پس از پنج سال پرداخت خواهد شد.
حسینی اظهار کرد: این مصوبه نقش موثری در تشویق سرمایه گذاران صنعتی در مناطق محروم دارد.
فرماندار فراهان نیز در ادامه این نشست گفت: در ایام الله دهه فجر 280 برنامه مختلف برای شهرستان پیش بینی شده که تاکنون شمار زیادی از این برنامه ها اجرایی شده است.
سید احمد سجادی افزود: در این ایام 33 طرح عمرانی با اعتباری بالغ بر 330 میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.
امام جمعه بخش خنجین نیز در این نشست گفت: مردم به عنوان ولی نعمتان جامعه هستند و مسئولان باید همه تلاش خود را برای ارایه خدمات مطلوب و بی منت به مردم به کار گیرند.
حجت الاسلام مهدی سلطانی نیا افزود: تلاش مسئولان برای مناطق محروم و کم برخوردار باید مضاعف باشد.
فراهان از توابع استان مرکزی است که در این شهرستان بیش از 30 هزار نفر زندگی می کند.
3005/6013/خبرنگار: معصومه صفری***انتشار دهنده: مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.