به گزارش ایرنا عباس پاپی زاده روز دوشنبه در آئین معارفه شهردار دزفول در سالن شیخ انصاری دانشگاه آزاد افزود:طبق این طرح ادارات خدمات رسان مانند آب و برق و دیگر دستگاه های خدمات شهری در شهرداری تجمیع خواهند شد که با اجرای این طرح گام تاریخی برای شهرداری ها برداشته خواهد شد. ضمن اینکه با اجرای این طرح می توان از اعتبارات این دستگاه ها برای شهرداری ها استفاده کرد.
نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی در ادامه باشاره به طرح های نیمه کاره عمرانی در کشور گفت:در حال حاضر 60 هزار پروژه عمرانی در کشور وجود دارد که دولت توان تکمیل آنها را ندارد لذا با این شرایط اگر شهرداری بخواهد در اجرای طرح های عمرانی به دولت تکیه کند مرتکب بزرگترین اشتباه شده است .
وی به فعالیت های اقتصادی سالهای اخیر در دزفول اشاره کرد و افزود:سرمایه گذاری های خوبی در دزفول انجام شده که نمونه بارز آن کارخانه فولاد می باشد که با سرمایه گذاری بالایی همراه بود و اشتغالزایی خوبی نیز در منطقه ایجاد کرد.
پاپی زاده اضافه کرد:فاز دوم فولاد دزفول با 70 درصد پیشرفت در یکسال آینده بهره برداری خواهد شد که با دوبرابر شدن ظرفیت تولید و اشتغال همراه خواهد بود.
وی با بیان اینکه عملیات اجرایی بزرگترین مجتمع پرورش ماهی خاویاری در دزفول آغاز شده ولی آب و فاضلاب خوزستان حاضر نیست آب این پروژه را تامین کند گفت:در حالی که آب رودخانه های خوزستان به دیگر استانها منتقل می شود برای اجرای چنین طرح مهمی در استان آب تامین نمی شود که این موضوع با شخص وزیر نیرو مطرح شده و در حال حل شدن است.
وی افزود:حدود یکهزار هکتار از زمین های دزفول به یک شرکت بومی واگذار شده بود که بخشی از این اراضی بازپس گرفته شده و به کارخانه چغندرقند دزفول اختصاص یافت و برای حل مشکل آب این کارخانه نیز از طریق وزیر نیرو پیگیری شد.
رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان اضافه کرد:احداث کارخانه چغندرقند دزفول به 93 هکتار زمین نیاز دارد در حالی که مسئولان استانی فقط برای واگذاری 40 هکتار موافقت کردند در حالی که احداث این کارخانه در این زمین امکان پذیر نیست .
وی از برخی مدیران استانی به عنوان یکی از موانع طرح های اقتصادی دزفول نام برد و گفت:اگر موانع از پیش روی سرمایه گذاران برداشته شود تشویق به سرمایه گذاری بیشتر خواهد شد.
پاپی زاده در خصوص پروژه پالایشگاه دزفول نیز گفت:با وجود تحریم های بی سابقه علیه ایران و کلنگ زنی چندین باره پالایشگاه ،مجوز آن تمدید شد که با سرمایه گذاری 240 هزار میلیارد ریالی خارجی همراه خواهد بود .
وی به فعالیت های انقلابی بهداشت و درمان در دزفول نیز پرداخت و افزود:پیش از این فقط حدود 350 تخت مفید در بیمارستان دزفول بود که با پیگیری و فعالیت های انجام شده حدود 800 تخت دیگر به ظرفیت بیمارستان دزفول اضافه شد .
وی افزود:بیمارستان زنان دزفول با 110 تخت در حال حاضر دارای 95 درصد پیشرفت فیزیکی است و برای تکمیل آن 100 میلیارد ریال دیگر اعتبار نیاز است.
پاپی زاده افزود:بیمارستان تامین اجتماعی دزفول نیز با حدود 70 درصد پیشرفت در حال ساخت است و تلاش می شود پیش از زمان تعیین شده به بهره برداری برسد.
رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان با اشاره به استخدام سه نفر به ازای اضافه شدن هر تخت بیمارستانی گفت:بیمارستان 400 تختخوابی دزفول با همکاری بنیاد برکت،بنیاد مستضعفان و دولت نیز در حال ساخت است که با افتتاح این پروژه ها گام بلندی در حوزه بهداشت و درمان در شهرستان دزفول برداشته خواهد شد.
وی گفت:چهار بیمارستان کوچک درمان بستر در مناطق روستایی شهیون،چغامیش و سردشت دزفول در حال ساخت است که تا هفت ماه آینده به مرحله بهره برداری خواهند رسید.
نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی به فعالیت های انجام شده در حوزه راه نیز اشاره کرد و گفت:پروژه پاشنه زاگرس از محل اعتبار نفت و تامین 450 میلیارد ریال اولیه آغاز شد و اکنون هفت کیلومتر آن عملیاتی شده است که انتهای آن به جاده اهواز و اصفهان متصل خواهد شد .
وی در خصوص راه اهن نیز گفت:راه آهن دزفول با 2 هزار و 300 میلیارد ریال اعتبار در فاز نخست شروع شد که با موانعی روبرو شد ولی جلساتی که با مسئولان شهرهای همجوار انجام شده در حال برداشتن موانع هستیم و در صورت اجرایی شدن آن ،دزفول به شبکه ملی و سراسری راه آهن متصل خواهد شد.
پاپی زاده افزود:توسعه قطارهای شهری ارزان قیمت از دستاوردهای اجرای راه اهن در دزفول خواهد بود .
وی به شهردار و اعضای شورای شهر دزفول پیشنهاد کرد:نقشه جامع توسعه شهر دزفول برای 50 سال آینده طراحی شود و به امضای مدیران و مسئولان این شهرستان برسد تا این سند جامع در دستور کار شهرداران آینده قرار گیرد .
نماینده دزفول افزود:حاشیه و شهر دزفول تفاوت های زیادی از نظر توسعه و توازن شهری دارند و بافت فرسوده مرکز شهر دزفول مشکلات زیادی دارد که باید طرح بازآفرین در این منطقه اجرا شود و مناطقی که قابلیت حفظ دارند برای گردشگری در نظر گرفته شوند.
پاپی زاده افزود:با فعالیت های انجام شده برای نخستین بار امسال خانواده ها دزفولی می توانند با طی مسیر 2 ساعته آسفالته به مناطق برفگیر دزفول سفر کنند.
وی در خصوص پیگیری 2 نماینده برای شهرستان دزفول نیز گفت:از سال 91 تاکنون پیگیری های فراوانی در این خصوص صورت گرفته ولی وزارت کشور و دیگر دستگاه های امنیتی گزارش های 10 سال گذشته در خصوص دزفول را ملاک قرار داده و موافقت نکردند در حالی که 75 درصد دزفول بطور کامل مغفول مانده و صعب العبور است و نیاز به یک نماینده ویژه دارد.
وی در این آئین از تلاش های محمدرضا کرمی نژاد شهردار سابق دزفول تجلیل کرد و گفت:وی از مدیران توانمند ملی است که در مدت تصدی مسئولیت شهرداری دزفول خدمات قابل توجهی ارائه کرده است.
7278/6068
خبرنگار:رقیه کردی-انتشار:محمدعلی فریدپناه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.