به گزارش ایرنا فرماندار همدان در آیین بهره برداری از خانه بهداشت روستای عربلو افزود: در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت از بهمن ماه سال قبل اجرای 37 طرح بهداشتی و درمانی در سطح شهرستان در دستور کار قرار گرفت.
علی تعالی افزود: مرکز بهداشت برای تعدادی از طرح ها زمین نداشت که با تاکید استاندار قرار شد با همکاری دستگاه های اجرایی زمین مورد نظر فراهم شود.
وی ادامه داد: از این تعداد خانه بهداشت 19 طرح شهری و 18 روستایی با 160 میلیارد ریال اعتبار اولیه آغاز شد و هشت طرح آن امروز بهره برداری شد.
وی اظهار کرد: کار ساخت چهار خانه بهداشت به اتمام رسیده است و نیازمند تجهیزات است و بقیه نیز با 75 تا 95 درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجرا است و تا دهه فجر امسال بهره برداری می شود.
رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان نیز با تقدیر از فرماندار همدان به دلیل تامین زمین برای احداث خانه بهداشت گفت: این شهرستان با کمبود 20 مرکز خدمات روستایی روبرو است که متناسب با سرانه بتواند این تعداد جمعیت را زیر پوشش قرار دهد.
محمد خیر اندیش ادامه داد: با اجرای طرح جدید وزارت بهداشت از این پس هر ایرانی از یک مراقب بهداشت برخوردار می شود .
وی ادامه داد: برای احداث خانه بهداشت روستای عربلو یک میلیارد و 400 میلیون ریال هزینه شده است .
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: دولت توجه ویژه ای به بخش سلامت دارد و اجرای طرح تحول نظام سلامت یکی از برنامه های خوب دولت در این زمینه است.
حمید رضا حاج بابایی افزود: توجه به بهداشت و آموزش در این خصوص مورد تاکید اسلام و نظام است و این موضوع به ویژه در بخش مناطق محروم باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
126 طرح عمرانی و خدماتی با یک هزار و 630 میلیارد ریال اعتبار هفته دولت امسال در شهرستان همدان بهره برداری شد.
2087/1181
خبرنگار: زهرا پیرنیا** انتشاردهنده: الهام تدین
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.