مهدی رضایی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این مقالات علمی و پژوهشی دستاورد محققان و دانشجویان سراسر کشور است که به دبیرخانه این همایش در محلات ارسال شده است.
وی بیان کرد: دانشگاه پیام نور محلات در روزهای 29 و 30 بهمن ماه جاری میزبان همایش ملی ماهیان زینتی ایران است.
وی اظهارکرد: فرصت فراخوان مقالات این همایش ملی تا 15 بهمن ماه تمدید شده و پژوهشگران می توانند مقالاتشان را به دبیرخانه همایش ارسال کنند تا آثار پذیرفته شده در کمیته علمی در 2 روز برگزاری همایش، ارائه می شود.
مسئول شرکت تحقیقات ماهیان زینتی محلات گفت: همایش ملی ماهیان در 9 محور تکثیر و پرورش، تغذیه و غذای زنده، بهداشت و بیماری ها، ژنتیک و اصلاح نژاد، فناوری و سیستم های نوین، بیولوژی و فیزیولوژی، گیاهان آکواریومی، مدیریت، اقتصاد، بازاریابی، بسته بندی و حمل و نقل (هندلینگ) راهبری می شود.
رضایی بیان کرد: متخصصان، اندیشمندان و تولیدکنندگان ماهیان زینتی سراسر کشور در این همایش به بحث و تبادل نظر پیرامون تکنیک های جدید پرورش ماهی زینتی می پردازند.
مسئول شرکت تحقیقات ماهیان زینتی محلات افزود: برگزاری نمایشگاه تخصصی و کارگاه های آموزشی از برنامه های جانبی این همایش است.
رضایی افزود: این همایش ملی با همکاری موسسه تحقیقات شیلات کشور، سازمان جهاد کشاورزی و شیلات استان مرکزی اجرا می شود.
وی یادآور شد: 16 درصد ازماهیان زینتی کشور در محلات تولید می شود و این شهرستان از نظر تنوع تولید ماهیان زینتی رتبه اول کشور و از نظر حجم تولید بعد از استان اصفهان در جایگاه دوم قرار دارد.
چهار میلیون و 500 قطعه انواع ماهیان زینتی در 9 ماه امسال در کارگاه های پرورش ماهی محلات تولید و روانه بازارهای داخلی و خارجی شد.
محلات واقع در جنوب استان مرکزی با 55 هزار نفر جمعیت، قطب تولید سنگ تزئینی ساختمان، ماهیان زینتی و گل و گیاه زینتی است.
7277/6013/ خبرنگار: افسانه آروند***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.