به گزارش ایرنا، حسین ذوالفقاری روز دوشنبه در گفت و گویی خبری اظهار کرد: این افراد در قالب کمیته های مختلف ستاد اربعین و براساس هماهنگی و برنامه ریزی قبلی تمشیت مجموعه امور تردد ، انتظام وامنیت ، اسکان و دیگر موارد اضطراری کنگره اربعین و زائران را انجام می دهند.
وی خاطر نشان کرد: با توجه به انگیزه معنوی این افراد و هماهنگی های مناسب تاکنون هیچ مشکل امنیتی در جریان عزیمت زائران وجود نداشته است.
وی ارائه خدمات بهتر در زمینه تغذیه، اسکان و حمل و نقل زائران را روال کلی برنامه ها و فعالیت های درحال انجام ستاد اربعین عنوان کرد.
وی گفت: ارتباط لحظه به لحظه با مسئولان عراقی و دستگاه های ناظر هر 2 کشور برای تسهیل و بهبود هرچه بیشتر روند تردد ،اسکان و دیگر موارد نیاز زائران برقرار است.
رئیس ستاد مرکزی اربعین همچنین اظهار کرد: تاکنون 2 میلیون و 300 هزار روادید ورود به عراق برای متقاضیان حضور در این ایین صادر شده است.
وی با بیان اینکه 400 هزار نفر از زائران بدون روادید برگردانده شده اند ، افزود: وجود افراد بدون روادید در سال های قبل باعث ازدحام در مرزها می شد که اما امسال با تامین نیازهای نیروی انتظامی، هماهنگی و تعامل دستگاه های مختلف، کمیته های 13 گانه، استانداری استان های ایلام و خوزستان، مجموعه ستادها، بسیج و اطلاعات این مشکلات کنترل شده است.
رئیس ستاد مرکزی اربعین گفت: امسال نظم و انضباط خاصی در مرزها حکمفرماست و خدمات، تسهیلات و زیرساخت ها نیز در شرایط بهتری قرار دارند.
ذوالفقاری با بیان اینکه مدیریت سفر توسط مردم نیز بهتر از سال های قبل شده است افزود: روند رفت و برگشت زائران نسبت به سال گذشته منطقی تر شده است.
وی اظهار کرد: با توجه به نزدیک شدن اربعین بازگشت زائران افزایش یافته و امیدواریم همانگونه که در خروج زائران نظم رعایت شده در بازگشت نیز شاهد این نظم و انضباط باشیم.
ذوالفقاری تاکید کرد: به دلیل احتمال ازدحام زائران در بازگشت، در مرز مهران 800 دستگاه اتوبوس برای حمل و نقل زائران به ایلام و کرمانشاه در نظر گرفته شده که در صورت نیاز از آنها استفاده خواهد شد.
وی از زائران خواست در صورت وجود ازدحام در مرز با صبر و حوصله رفتار کنند وگفت: در صورت معطل شدن پیش بینی ارائه خدماتی چون اسکان و تغذیه برای آنها شده است.
به گزارش ایرنا،انتظار می رود شمار زائرانی که از مرزهای سه گانه ایران وعراق برای شرکت در آیین راهپیمایی اربعین به کربلا مشرف شده اند به 2.5 میلیون نفر برسد. سال گذشته حدود 2 میلیون نفر برای شرکت در راهپیمایی اربعین از مرز رسمی و بین المللی مهران راهی عراق شدند.
خبرنگار: لیلی خاکی**انتشاردهنده:شهریار حیدری فر
7180/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.