به گزارش ایرنا، عابد حقدادی روز شنبه در نشست بررسی تنگناهای حوزه ورزش و جوانان شهرستان ساوه در سالن اجتماعات فرمانداری ساوه افزود: با برنامه ریزی های انجام شده، پیش بینی می شود تا پایان سال جاری، سمن های حوزه ورزش و جوانان در این شهر فعالیت خود را آغاز کنند.
وی افزود: تشکل های غیردولتی به دلیل حلقه منسجم ارتباط جوانان و مسئولان در شناخت نقاط ضعف و قوت حوزه اجرایی نقشی حیاتی دارند.
حقدادی گفت: در 10 ماه اخیر، 17 سازمان مردم نهاد در بخش جوانان و ورزش در استان مرکزی ایجاد شد و امید است که سمن ها با جدیت وارد میدان کار شوند.
وی افزود: با توجه به رویکرد و تاکید دولت تدبیر و امید برای افزایش مشارکت اجتماعی جوانان، ضرورت دارد جوانان بین 15 تا 29 سال به صورت فعالانه و در قالب سمن ها ساماندهی و در انجام امور مرتبط با این اقشار سهیم باشند.
مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی گفت: ساوه بعد از اراک بزرگترین شهرستان استان به شمار می آید و لازم است تا فعالیت های مرتبط با حوزه ورزش و جوانان با درایت بیشتری پی گرفته شود.
حقدادی اظهار کرد: با تلاش های فرمانداری و نماینده مردم ساوه و رزندیه در خانه ملت، سطح اعتبارات استانی ورزش و جوانان این شهرستان افزایش یافته است.
وی با اشاره به عملیات اجرایی سالن ورزشی روستای قره چای گفت: در شورای فنی استان مرکزی و از محل 27 صدم درصد اعتبارات ماده 94 برای پیمانکار این طرح، اعتباری در نظر گرفته شد که تا پایان سال اجرایی می شود.
معاون استاندار مرکزی و فرماندار شهرستان ساوه نیز بر لزوم توجه جدی به زیرساخت های حوزه ورزشی این شهرستان تاکید کرد و گفت: این شهرستان در ورزش هایی چون فوتسال و فوتبال افتخارآفرین است و لازم است به امکانات ورزشی مرتبط با این ورزش ها توجه ویژه ای شود.
محمد بهاروند گفت: لازم از ظرفیت مجموعه ورزشی واقع در شهرک صنعتی با کمک سایر ارگان ها به نحو مطلوب شود و باید امکان سنجی ظرفیت های حوزه ورزش و جوانان به روشنی مورد ارزیابی مسئولان قرار گیرد.
معاون استاندار مرکزی با بیان اینکه حدود 50 هیات ورزشی در شهرستان ساوه فعالیت می کنند، افزود: مشکلات و تنگناهای موجود هیات ورزشی شهرستان ساوه آسیب شناسی می شود
نماینده مردم شهرستان های ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار کرد: در توسعه بناها و فضاهای ورزشی شهرستان ساوه باید از ظرفیت خیرین استفاده شود.
محمد رضا منصوری افزود: با توجه به اینکه قرار است هر هیات دارای یک سالن ورزشی باشد، پیش بینی شده تا با مشارکت مردم و خیرین چهار سالن جدید در ساوه ساخته شود.
منصوری گفت: در مرحله نخست قرار است یکهزار مترمربع بنا در 2 سوله و در مرحله بعدی هم 2 سوله با اعتباری که از سوی ورزش و جوانان استان تامین می شود، احداث شود.
نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس گفت: ایجاد زیرساخت ها در مجموعه ورزشی فجر و احداث سالن زورخانه ای در قالب سالن شهید چمران، از برنامه های در دستور کار است.
منصوری از ساخت رختکن در زمین چمن ساوه قدردانی کرد و گفت: باید از ظرفیت های ارزشمند حوزه ورزش در راستای بارورکردن ایده و اندیشه های جوانان استفاده کرد.
نماینده مردم ساوه و زرندیه در خانه ملت اظهار کرد: تنها 20 درصد از سهم 27 صدم درصدی اعتبارات متعلق به 2 وزراتخانه ورزش و جوانان و آموزش و پرورش محقق شده است.
وی ادامه داد: تلاش می شود سهم استان مرکزی از این اعتبارات در سال آینده، به 500 میلیارد ریال افزایش یابد.
3075/ 6539/ خبرنگار: یحیی معماری *** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.