محمد تقی عظیمی روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: این اقلام قاچاق با مشارکت نیروی انتظامی، ادارات صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات و نماینده دادستانی در جریان بازدیدهای مشترک از مراکز عرضه کالاهای سلامت محور کشف شده است.
وی اظهار کرد: اقلام قاچاق کشف شده شامل طیفی از داروهای شیمیایی، انواع داروهای مخدر و روانگردان، داروهای گیاهی، مکمل‌های غذایی و رژیمی است.
عظیمی افزود: کمیته بازرسی معاونت غذا و دارو بازدید از باشگاه‌های ورزشی، بدنسازی، آرایشگاه‌های زنانه، عطاری ها، فروشگاه‌های مواد غذایی و داروخانه‌ها را در دستور کار دارد.
سرپرست مدیریت غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی خمین گفت: 217 مورد بازرسی توسط بازرسان مدیریت غذا و دارو در سال جاری از داروخانه‌ها، عطاری‌ها، باشگاه‌های ورزشی، عرضه کنندگان لوازم آرایشی بهداشتی، مواد خوراکی، آشامیدنی و تجهیزات پزشکی خمین انجام شده است.
عظیمی افزود: در این راستا پنج پرونده در این معاونت در حوزه قاچاق کالاهای سلامت محور امسال به مراجع قضایی ارجاع داده شده است.
سرپرست مدیریت غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی خمین تصریح کرد: کالاهای سلامت محور به طور مستقیم با سلامت اقشار جامعه ارتباط دارد و از همین رو وزارت بهداشت نظارت و حساسیت ویژه ای بر این بخش دارد.
عظیمی بیان کرد: در همین راستا ورود هرگونه کالای سلامت محور از جمله داروها، تجهیزات و ملزومات پزشکی، شیرخشک، مکمل های دارویی در مراکز غیر مجاز ممنوع است.
وی با اشاره به اینکه مبارزه با قاچاق کالا یکی از از تاکیدات مهم مقام معظم رهبری است، افزود: سازمان ها و نهادها موظف هستند در زمینه پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا همکاری لازم را داشته باشند.
شهرستان خمین از توابع استان مرکزی دارای چهار هزار و 500 واحد صنفی دارای پروانه است.
7277/6013/ خبرنگار: افسانه آروند***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.