جعفر صادق اسکندری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد، 2 هزار و 600 واحد به علت تخلفات صنفی جهت صدور حکم به تعزیرات حکومتی معرفی شده است.
وی با اشاره به اینکه ارزش ریالی واحدهای متخلف صنفی 226 میلیارد رالا است، اضافه کرد: بیشترین موارد تخلف در بخش درج نکردن قیمت، گرانفروشی و کم فروشی است.
وی ادامه داد: بیشترین شکایات در بخش غلات و حبوبات، خدمات عمومی، میوه و مواد پروتئینی بوده است.
اسکندری بیان کرد: در این مدت چهارهزار و 700 واحد نانوایی بازرسی شدند که از این تعداد یکهزار و 479 پرونده تخلف به ارزش 1.5 میلیارد رالد جهت صدور حکم نهایی به تعزیرات حکومتی معرفی شده اند.
وی با اشاره به اینکه بیش از چهار هزار بازرسی در زمینه قاچاق انجام گرفته است، افزود: 276 پرونده با 235 تخلف مکشوفه به ارزش 42 میلیارد رالد به مراکز قانونی معرفی شده اند.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی اضافه کرد: بیشترین کشفیات قاچاق مربوط به سیگار، تجهیزات پزشکی، لوازم آرایشی و بهداشتی، پوشاک زنانه، سموم و نوشت افزار بوده است.
اسکندری بیان کرد: در 9 ماهه نخست سال جاری یکهزارو 776 شکایت از طریق ستاد خبری دریافت شده است.
وی افزود: از این تعداد یکهزار و 150 مورد بصورت تلفنی، 828 مورد بصورت حضوری و 245 مورد بصورت کتبی بوده است.
به گزارش ایرنا کل واحدهای تولیدی و صنفی در آذربایجان غربی بیش از 82 هزار و 600 واحد است که از این تعداد 85 درصد یعنی 71 هزار و 31 واحد تولیدی صنفی، توزیعی و خدماتی با پروانه در استان فعالیت می کند.
در حال حاضر بیشترین واحدهای صنفی با پروانه به ترتیب مربوط به شهرستان‌های ارومیه با 17 هزار و 545 واحد، بوکان با هشت هزار و 672 واحد، خوی با هشت هزار و 222 واحد، مهاباد با 6 هزار و 798 واحد، میاندوآب با 6 هزار و 327 و نقده با چهار هزار و 682 واحد است.
بیشترین واحد صنفی بدون پروانه نیز به ترتیب مربوط به شهرستان‌های ارومیه با 29 درصد، مهاباد با 12، میاندوآب و بوکان با 9 و نقده با 6 درصد برآورد می شود.
در سال گذشته 228 هزار و 881 مورد بازرسی در سال گذشته در این استان از واحدهای صنفی و تولیدی و خدماتی بازرسی صورت گرفته بود که در این بازرسی ها به ارزش یکهزار و 56 میلیارد رالب پرونده تشکیل شده و برای رسیدگی نهایی به تعزیرات حکومتی ارسال شده بود.
شهروندان می توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف اقتصادی موارد را با ستاد خبری در تمامی شهرستان ها و یا به شماره تماس 124 اطلاع دهند تا در اسرع وقت مورد رسیدگی قرار گیرد.
آذربایجان غربی از جمله استان های درگیر با معضل قاچاق در کشور به شمار می رود و سالانه هزاران پرونده قاچاق این استان در تعزیرات حکومتی مورد بررسی قرار می گیرد؛ این استان بیش از 960 کیلومتر مرز مشترک با کشورهای ترکیه، عراق و نخجوان دارد.
8135/ 2093
** خبر: شهین بیدادرس ** تنظیم کننده: توحید محمودپور** انتشار: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.