محمد اقوامی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال 9 هزار و هشت فقره پرونده تخلفاتی در بخش کالا و خدمات پس از دریافت گزارش بازرسان اداره کل صنعت و معدن آذربایجان غربی در بازرسی از صنوف مختلف تشکیل و در شعب تعزیرات حکومتی رسیدگی شده است.
وی اضافه کرد: بخش کالا و خدمات از جمله مهمترین بخش هایی است که در راستای جلوگیری از بروز تخلف در عرضه محصولات مختلف، با همراهی اداره کل صنعت، معدن و تجارت اقدام به بازرسی مستمر از ارائه دهندگان خدمات در این بخش می کنیم.
وی اظهار کرد: شهروندان نیز می توانند در صورت بروز تخلف، موارد را در سریع ترین زمان ممکن به ادارات صنعت، معدن و تجارت و بخش بازرسی این اداره کل گزارش دهند تا تخلف مورد نظر در شعب تعزیرات حکومتی رسیدگی شود.
وی همچنین با اشاره به رسیدگی پرونده قاچاق هشت هزار و 300 دلاری ارز خارجی در شهرستان ماکو اظهار کرد: در راستای حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی ماموران مرزی گمرک بازرگان طی بازرسی های بدنی از مسافران این مقدار ارز خارجی را کشف کردند.
وی اضافه کرد: پس از تشکیل پرونده، شعبه ویژه رسیدگی به جرائم قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی ماکو متهم پرونده را به پرداخت 421 میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.
وی از محکومیت 533 میلیون ریالی قاچاقچی البسه وکفش در شهرستان ارومیه نیز خبر داد و گفت: این شخص اقدام به قاچاق 480 جفت کفش و 910 ثوب البسه خارجی در استان کرده بود که جنس قاچاق به نفع دولت ضبط و متهم پس از رسیدگی به جرم در شعب تعزیرات حکومتی به پرداخت جزای نقدی محکوم شد.
مدیر کل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی گفت: در شهرستان میاندوآب نیز فردی اقدام به قاچاق سه هزار و 200 شاخه لامپ کم مصرف کرده بود که دستگیر و به پرداخت 312 میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد.
به گزارش ایرنا، سازمان تعزیرات حکومتی مسئول رسیدگی به پرونده های تخلفات بخش کالا و خدمات، بهداشت و درمان و قاچاق کالاست.
آذربایجان غربی از استان های درگیر با معضل قاچاق کالا در کشور به شمار می رود.
8137/3072 ** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.